Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MF/KAS informuje:
W kontaktach z KAS korzystaj z elektronicznych form obsługi Klienta
- Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej.
- W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy są obsługiwani w urzędach skarbowych przed trzy dni w tygodniu (poniedziałek, środę i piątek).
- Z uwagi na sytuację epidemiczną w województwie śląskim, urzędy w regionie obsługują podatników przez dwa dni w tygodniu.
Korzystanie z elektronicznych form obsługi Klienta
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie.
Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach internetowych poszczególnych izb administracji skarbowych, urzędów skarbowych oraz na stronie podatki.gov.plNatomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.
Infolinia KIS
Krajowa Informacja Skarbowa udzieli Ci informacji podatkowych i celnych przez telefon:
- 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
- 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
- +48 22 330 03 30 (z zagranicy)
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00.
Zachęcamy również do zadawania pytań drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny na Portalu Podatkowym.
Aby otrzymać informację na temat cła lub podatków na adres e-mail, na stronie Portalu Podatkowego należy wybrać pozycję Skontaktuj się z nami, a następnie opcję „Pytanie e-mail”.
Czat z konsultantem KIS dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:;00. Rozmowa odbywa się z wykorzystaniem specjalnego formularza na PortaluPodatkowym w zakładce Skontaktuj się z nami – chat z konsultantem.
Wizyta w urzędzie
W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, możliwa jest wizyta w urzędach skarbowych przez trzy dni w tygodniu:
- poniedziałek od 12:00 do 18:00
- środa od 9:00 do 15:00
- piątek od 9:00 do 13:00
Z uwagi na sytuację epidemiczną w województwie śląskim, urzędy skarbowe w tym regionie otwarte są dla podatników tylko w środy i piątki, w godzinach od 9:00 do 13:00.
W Krajowej Informacji Skarbowej klienci mogą załatwiać sprawy osobiście przez dwa dni w tygodniu:
- środa od 9:00 do 15:00
- piątek od 9:00 do 13:00
We wszystkich jednostkach KAS klienci są przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Prosimy o stosowanie się do zaleceń wywieszonych w siedzibach urzędów.
W pozostałe dni obsługa podatników odbywa się w jednostkach KAS poprzez e-usługi, e-PUAP i telefonicznie.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ jml/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.05.2020, 14:31 |
Źródło informacji | MF/KAS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |