Newsletter

Wildberries wkracza na rynek europejski dzięki Wirecard

16.06.2020, 11:00aktualizacja: 16.06.2020, 11:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Wildberries to duży, międzynarodowy sprzedawca internetowy, - Platforma Wirecard obsługuje płatności dokonywane na rzecz europejskich oddziałów handlu elektronicznego firmy Wildberries, - Współpraca pozwala sprzedawcy na rozszerzenie ujednoliconej działalności handlowej.

Aschheim (Monachium). Wirecard, światowy lider innowacji w zakresie cyfrowej technologii finansowej, ogłasza nawiązanie współpracy z dużym, międzynarodowym sprzedawcą internetowym – firmą Wildberries. Wirecard przejmie rolę nabywcy i dostawcy usług płatniczych (PSP) na rzecz Wildberries w Europie.

Założona w roku 2004 firma Wildberries sprzedaje odzież, obuwie, kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły dziecięce, elektronikę, książki, biżuterię, żywność i wiele innych. Od momentu powstania, firma szybko się rozwijała, by rejestrować obecnie 3,1 miliarda euro wartości rocznej sprzedaży i przyciągać codziennie sześć milionów unikalnych użytkowników.

Wildberries aktywnie rozwija działalność w Europie Środkowej i Wschodniej oraz w Azji. W ciągu pięciu miesięcy firma otworzyła 28 punktów odbioru oferowanych produktów w Polsce i rozszerzyła zasięg bezpłatnej dostawy kurierskiej na teren całego kraju. Niedawno firma uruchomiła także dostawę towarów z lokalnego centrum dystrybucyjnego w Polsce, co skróciło czas dostawy do jednego dnia. W maju firma Wildberries rozpoczęła sprzedaż na terenie Słowacji, gdzie w najbliższej przyszłości firma planuje otworzyć ponad 5 punktów odbioru towarów marki.

Rozwiązanie płatnicze oferowane przez Wirecard pozwala firmie Wildberries na szybkie i pewne otrzymywanie płatności, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa danych osobowych klientów sklepu. Jako pierwszy na świecie dostawca usług płatniczych mający w portfolio ponad 200 różnych rozwiązań płatniczych w skali lokalnej i globalnej, Wirecard oferuje Wildberries zindywidualizowany i rozległy zestaw narzędzi płatniczych, pozwalający klientom sklepu płacić za zakupy wszystkimi rodzajami kart i portfelami elektronicznymi. Dziś Wirecard obsługuje wszystkie płatności z tytułu zamówień złożonych na polskiej wersji witryny Wildberries, na której sprzedawca niedawno rozpoczął działalność. W najbliższej przyszłości współpraca zostanie rozszerzona na inne kraje europejskie.

„Obecnie zakupy w trybie online przyciągają coraz więcej klientów. Dzięki Wirecard możemy zaoferować naszym europejskim klientom preferowane przez nich metody płatności, które pomogą nam zadbać o jeszcze wyższy poziom doświadczenia zakupowego w Wildberries - komentuje Vladimir Bakin, dyrektor finansowy Wildberries. - Postrzegamy Wirecard jako naszego ważnego partnera. Szczególnie doceniamy fakt, że świadczy on zarówno usługi pozyskiwania, jak i przetwarzania płatności w ramach tej samej platformy”.

„To kolejny przykład tego, jak Wirecard w dalszym ciągu pozostaje motorem rozwoju cyfryzacji branży detalicznej na całym świecie. Gwarantując sprawne przetwarzanie płatności na rzecz Wildberries, zapewniamy klientom sklepu wyjątkową jakość doświadczenia zakupowego. Krok ten jest niezbędny dla realizacji zamierzeń biznesowych firmy, polegających na rozszerzeniu zakresu działalności, by stać się prawdziwie ujednoliconym przedsiębiorstwem handlowym” – dodaje Roland Toch, dyrektor zarządzający Wirecard na Europę Środkowo-Wschodnią.

Wirecard

Wirecard (GER:WDI) to jedna z najszybciej na świecie rozwijających się platform cyfrowych, zajmująca się finansowym aspektem handlu elektronicznego. Klientom biznesowym, jak i konsumentom zapewniamy stale rozwijający się ekosystem wartościowych usług realizowanych w czasie rzeczywistym, oparty na innowacyjnych płatnościach cyfrowych, wykorzystując do tego zintegrowane podejście B2B2C. Ekosystem ten koncentruje się na obszarach płatności i ryzyka, bankowości detalicznej i transakcyjnej, lojalności i kuponów, analizie danych i poprawie współczynnika konwersji we wszystkich kanałach sprzedaży (online, mobilnym, punktach sprzedaży bezpośredniej - POS). Wirecard obsługuje podlegające regulacji instytucje finansowe na kilku kluczowych rynkach świata oraz posiada licencje na obsługiwanie płatności przyznane przez wszystkie główne sieci płatności i kart płatniczych. Spółka Wirecard AG jest notowana na giełdzie we Frankfurcie (DAX i TecDAX, ISIN DE0007472060). Dalsze informacje na: www.wirecard.com.

Wildberries

Wildberries to duży, międzynarodowy sprzedawca internetowy, który działa na rynku od 15 lat. Obecność geograficzna firmy rozciąga się obecnie na terytorium siedmiu krajów: Rosji, Polski, Słowacji, Białorusi, Kazachstanu, Kirgistanu i Armenii. W roku 2019, całkowita sprzedaż zarejestrowana przez firmę przekroczyła kwotę 3,1 mld euro (+ 94%). Średnio w Wildberries realizowanych jest około 750000 zamówień dziennie. Firma zatrudnia ponad 53000 osób. Wildberries dysponuje ponad 7,5 tys. własnych punktów odbioru zamówionych artykułów w siedmiu krajach. Asortyment Wildberries na terytorium krajów regionu EUEA obejmuje 4 miliony indywidualnych indeksów towarowych pochodzących od 40000 marek, oferujących: odzież i obuwie, akcesoria, artykuły kosmetyczne, artykuły dziecięce, elektronikę, artykuły gospodarstwa domowego, biżuterię, żywność, książki i wiele innych. Firma ma 30000 dostawców. Wildberries zajęła 1. miejsce w rankingu Forbes „10 głównych platform sprzedażnych sieci Runet” w roku 2019. Według agencji analitycznej Data Insight, Wildberries jest od czterech lat największym sprzedawcą internetowym w Rosji pod względem wolumenu sprzedaży internetowej. www.wildberries.eu

KONTAKT:

Wirecard AG

Jana Tilz

tel. +49 (0) 89 4424 1363

e-mail: jana.tilz@wirecard.com

-

Wildberries

e-mail: pr@wildberries.ru

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.06.2020, 11:00
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ