Newsletter

MC: Zdalne lekcje – przedwakacyjny bilans (komunikat)

26.06.2020, 10:35aktualizacja: 26.06.2020, 10:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MC informuje:

Niemal 67 milionów odsłon, ponad 2,6 miliona użytkowników i 3580 lekcji – takie oceny znalazły się na świadectwie naszego portalu www.gov.pl/zdalnelekcje. Uruchomiliśmy go trzy miesiące temu. Dziś – podobnie jak uczniowie – zaczyna wakacje.

#zostańwdomu i…? Poucz się online – to hasło, którym zachęcaliśmy do korzystania z portalu. Uruchomiliśmy go w niedzielę 15 marca. Naszym celem było ułatwienie uczniom i nauczycielom zdalnej edukacji. Udało się.

Plan na plan lekcji

Czym był (i nadal jest) portal gov.pl/zdalnelekcje? To miejsce, które stworzyliśmy wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i NASK. Można tam znaleźć propozycje tematów zajęć na każdy dzień zdalnych zajęć, dla uczniów ze wszystkich klas szkoły podstawowej, ale i młodzieży ze szkół ponadpodstawowych.

Nasz portal zmieniał się wraz z kolejnymi tygodniami zdalnej edukacji. Na bieżąco uzupełnialiśmy go materiałami, proponując tematy i materiały zajęć na odległość.

Naszą intencją od początku było, by portal był nie tylko inspiracją dla nauczycieli, ale by także realnie ułatwiał im pracę, stąd m.in. koncepcja „planu lekcji” z propozycjami treści na każdy dzień. Zostawiliśmy nauczycielom pełną dowolność w wyborze i wykorzystaniu opublikowanych materiałów i tematów. Nauczyciele, ale i uczniowie oraz ich rodzice chętnie z tej możliwości korzystali.

- Od 1 marca do 23 czerwca nasz portal odwiedziło dokładnie 2 637 021 osób. Użytkownicy wygenerowali w tym czasie niemal 67 milionów odsłon strony – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – W ciągu trzech ostatnich miesięcy przygotowaliśmy dla nich 2580 lekcji i opublikowaliśmy 18 660 materiałów edukacyjnych – dodaje szef MC.

Czas na wakacje

Oprócz lekcji i materiałów edukacyjnych - tuż po ogłoszeniu zawieszenia zajęć w szkołach - na gov.pl/zdalnelekcje opublikowaliśmy specjalne poradniki - dla nauczycieli, dla dyrektorów szkół oraz dla rodziców – w których podpowiadaliśmy, jak sprawnie zorganizować zdalną edukację.

Co dalej? Wakacje. Nie oznacza to jednak, że portal znika. Cały czas można korzystać z zasobów, które na nim zgromadziliśmy, a jest w czym wybierać. W ich poszukiwaniu dokładnie przeczesaliśmy internet. Co więcej, jesteśmy otwarci na propozycje dalszego rozwoju portalu.

- Nie chcemy zmarnować potencjału, który tam powstał. Nasz serwis to narzędzie, które przyda się także w trakcie zajęć w szkołach – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Wszyscy, którzy mają pomysł na to jak wzbogacić tę stronę, zachęcamy do zgłaszania propozycji – dodaje szef MC.

Pomysły można zgłaszać za pośrednictwem prostej ankiety, którą znajdziecie na gov.pl/zdalnelekcje.

Wspaniałych wakacji!

Życzenia ministra cyfryzacji dla uczniów i nauczycieli – obejrzyj. https://www.youtube.com/watch?v=kBOU80oCiyE&feature=youtu.be

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mom/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.06.2020, 10:35
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ