Newsletter

Zdrowie i styl życia

MRiRW: Polska Smakuje w turystyce (komunikat)

26.06.2020, 18:13aktualizacja: 26.06.2020, 18:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MRiRW informuje:

W obecności ministra rolnictwa i rozwoju wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz sekretarza stanu w ministerstwie rozwoju Andrzeja Gut-Mostowego przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i Polskiej Organizacji Turystycznej podpisali dziś list intencyjny dotyczący współpracy branży turystycznej z lokalnymi producentami żywności. Celem sygnatariusz listu jest zarówno promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie, oferującego dobrą i bezpieczną żywność, jak i wzmocnienie działań mających na celu współpracę branży turystycznej z lokalnymi producentami żywności, w szczególności z rolnikami prowadzącymi działalność w ramach rolniczego handlu detalicznego.

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski podkreślał, że budowanie skróconego łańcucha dostaw od producenta do konsumenta, jest w tym przypadku także budowaniem społecznych więzi i wzajemnego zaufania.

– Zgoda buduje, niezgoda rujnuje. Ta stara prawda dziś się potwierdza. Koronawirus zmienił wiele rzeczy, ale życie musi toczyć się dalej. Nadchodzi czas wakacji. Ludzkie obawy są zrozumiałe, a każdy chce odpocząć, tym bardziej po tak długim czasie izolacji i ograniczeń. Prezydent RP Andrzej Duda wyszedł z inicjatywą bonu turystycznego, a my umożliwiliśmy rolnikom sprzedawanie produktów żywnościowych wytworzonych we własnym gospodarstwie. To idealne połączenie – mówił szef resortu rolnictwa.

Do idei utworzenia Polskiego Bonu Turystycznego oraz do możliwości jego realnego wykorzystania nawiązywał także Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister rozwoju odpowiedzialny za turystykę, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki.

– Będzie to zachęta dla polskich rodzin do podejmowania aktywności turystycznej – jakże wartościowej pod względem krajoznawczym, kulturowym i zdrowotnym. Z dopłaty do wakacji lub ferii zimowych skorzysta ponad 6 mln dzieci – mówił wiceminister.

Szczegóły działań związanych z akcją „Polska Smakuje w turystyce” przedstawiał Marcin Wroński – zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

– Specyfika i szybkie tempo prowadzenia działalności gospodarczej, zwłaszcza podczas sezonu turystycznego, nie pozwala często restauratorom i hotelarzom na szukanie dostawców żywności i surowców w najbliższej okolicy. Turyści chcą degustować lokalną żywność, dlatego Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży turystycznej, lokalnych rolników i producentów żywości pomoże w nawiązywaniu kontaktów między dostawcami, a punktami gastronomicznymi. Każdy właściciel hotelu, czy restauracji, będzie mógł zgłosić się do jednego z 17 Oddziałów Terenowych KOWR, a my wskażemy mu lokalnego rolnika, lub przetwórcę żywności. Zorganizujemy także regionalne pokazy i degustacje dedykowane branży hotelowej – zadeklarował dyrektor KOWR.

Organizatorzy są przekonani, że kampania, której efektem jest podpisanie listu intencyjnego ma ogromny potencjał i będzie miała szeroki odzew społeczny.

– Polskie obszary wiejskie kojarzone są z gościnnością, dziedzictwem kulturowym, bogactwem natury, wspaniałą kuchnią bazującą na naturalny składnikach. Jestem przekonany, że dzięki wspólnym działaniom informacyjno-promocyjnym ten uświadomimy przedsiębiorcom turystycznym jak ogromny potencjał ma turystyka kulinarna i bogactwo oferty regionalnych dostawców – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Obecni na spotkaniu patroni wydarzenia podkreślali bogactwo kulinarne wszystkich regionów naszego kraju.

– Zdrowa i naturalna żywność oraz zróżnicowane regionalnie tradycje kulinarne – od oscypków po truskawki kaszubskie to niewątpliwy atut naszego kraju. Wszyscy cieszymy się nimi na co dzień, ale potencjał zasługuje na jeszcze większe wyeksponowanie i pokazanie światu. Dlatego podjęliśmy inicjatywę polegającą na łączeniu rolników i lokalnych producentów żywności z przedstawicielami branży hotelarskiej. Dzięki temu hotele i pensjonaty uatrakcyjnią swoją ofertę siłą regionalnych przysmaków, a producenci żywności zyskają nowe kanały dystrybucji – powiedział Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister rozwoju odpowiedzialny za turystykę.

– Proponujemy „Polskę smakować w turystyce”. Agroturystyka to „strzał w dziesiątkę” – pieniądze zostają w kraju, ludzie odpoczywają i poznają tradycyjne smaki. Z pewnością na naszej wsi każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Polska jest piękna i w każdym jej zakątku czekają inne turystyczne atrakcje. Nasze dziedzictwo kulinarne jest bardzo bogate – specjały poszczególnych regionów, różne smakołyki i miejscowe dania łączące często smaki różnych kuchni. Czy trzeba czegoś więcej? – przekonywał minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.

Z badań przygotowanych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że aż 82 proc. Polaków, którzy planują urlop w najbliższych miesiącach, zamierza spędzić go na terenie naszego kraju. Resort rolnictwa akcją „Odpoczywaj na wsi” zachęca, by robić to w zgodzie z naturą. To szansa nie tylko na wsparcie lokalnych producentów i właścicieli gospodarstw agroturystycznych, to także wyraz troski o nasze zdrowie, i zdrowie naszych najbliższych.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mst/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.06.2020, 18:13
Źródło informacji MRiRW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii