Newsletter

Badanie: w pandemii 78 proc. osób robiło zakupy przez internet

01.07.2020, 09:42aktualizacja: 01.07.2020, 09:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przez samoizolację związaną z pandemią wzrosło zainteresowanie e-commerce - wynika z badań Ipsos. Dodano, że 78 proc. badanych robiło zakupy online, z czego 5 proc. pierwszy raz, a 26 proc. skorzystało z usług internetowych.

Z raportu wynika, że główną motywacją dla zakupów online był brak kolejek (ten czynnik wskazało 64 proc. badanych), możliwość dostawy do domu (62 proc.), korzystna cena (40 proc.) oraz możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu (36 proc.).

Badanie pokazało jednak, że e-commerce nie jest pozbawiony wad. 59 proc. pytanych przez Ipsos miało powody do niezadowolenia przy zakupach przez internet. Jako najczęstszy problem (57 proc.) wskazywano zbyt długi czas oczekiwania na dostawę, wzrost ceny (48 proc.), brak produktów w magazynie (37 proc.) oraz obawę o zarażenie koronawirusem od kuriera (24 proc.).

Jeśli chodzi o kupowane produkty i usługi, to respondenci Ipsos najczęściej wykorzystywali internet do płacenia rachunków (47 proc.), kupna ubrań, butów i akcesoriów (46 proc.), kupna towarów związanych z domem i ogrodem (37 proc.), kupna kosmetyków (35 proc.), kupna farmaceutyków i leków (28 proc.), kupna elektroniki (24 proc.) oraz kupna żywności (23 proc.). Jak wynika z badania, 10 proc. kupujących żywność online zrobiło to w czasie pandemii po raz pierwszy.

Z kolei, jeśli chodzi o usługi, to najczęściej płacono za subskrypcję serwisów streamingowych (15 proc.), rozmowy lub wideoczaty (14 proc.) oraz serwisy muzyczne (10 proc.).

Raport wskazuje, że widoczne były pewne różnice między pokoleniami – młodsi konsumenci częściej kupowali usługi online i byli bardziej otwarci na sprzedaż produktów lub usług w sieci, podczas gdy seniorzy w wieku 65+ najbardziej docenili dostęp do sklepów czy artykułów poza domem oraz dostawę prosto pod drzwi. (PAP)

mww/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.07.2020, 09:42
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ