Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z raportu wynika, że główną motywacją dla zakupów online był brak kolejek (ten czynnik wskazało 64 proc. badanych), możliwość dostawy do domu (62 proc.), korzystna cena (40 proc.) oraz możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu (36 proc.).
Badanie pokazało jednak, że e-commerce nie jest pozbawiony wad. 59 proc. pytanych przez Ipsos miało powody do niezadowolenia przy zakupach przez internet. Jako najczęstszy problem (57 proc.) wskazywano zbyt długi czas oczekiwania na dostawę, wzrost ceny (48 proc.), brak produktów w magazynie (37 proc.) oraz obawę o zarażenie koronawirusem od kuriera (24 proc.).
Jeśli chodzi o kupowane produkty i usługi, to respondenci Ipsos najczęściej wykorzystywali internet do płacenia rachunków (47 proc.), kupna ubrań, butów i akcesoriów (46 proc.), kupna towarów związanych z domem i ogrodem (37 proc.), kupna kosmetyków (35 proc.), kupna farmaceutyków i leków (28 proc.), kupna elektroniki (24 proc.) oraz kupna żywności (23 proc.). Jak wynika z badania, 10 proc. kupujących żywność online zrobiło to w czasie pandemii po raz pierwszy.
Z kolei, jeśli chodzi o usługi, to najczęściej płacono za subskrypcję serwisów streamingowych (15 proc.), rozmowy lub wideoczaty (14 proc.) oraz serwisy muzyczne (10 proc.).
Raport wskazuje, że widoczne były pewne różnice między pokoleniami – młodsi konsumenci częściej kupowali usługi online i byli bardziej otwarci na sprzedaż produktów lub usług w sieci, podczas gdy seniorzy w wieku 65+ najbardziej docenili dostęp do sklepów czy artykułów poza domem oraz dostawę prosto pod drzwi. (PAP)
mww/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.07.2020, 09:42 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |