Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak zaznaczył Polski Instytut Ekonomiczny, z badań ws. branży turystycznej realizowanych przed pandemią wynikało, że 28 proc. ogólnego ruchu turystycznego w Polsce odbywało się w lipcu i sierpniu. "Dlatego rzeczywista wartość strat, które poniesie polska branża turystyczna będzie znana dopiero po wakacjach, czyli na koniec tegorocznego sezonu" - czytamy w najnowszym "Tygodniku Ekonomicznym PIE".
Według analityków sytuacja branży w dużej mierze będzie zależeć nie tylko od bezpośredniej pomocy państwa (tarcze finansowe, bon turystyczny), ale także od szybkości i skali odbudowy popytu na usługi turystyczne. "Problemem może okazać się podwyżka cen usług turystycznych, skądinąd zrozumiała z perspektywy przedsiębiorców, która może odstraszyć część potencjalnych klientów" - wskazali.
Dodali, że z powodu pandemii branża, która w ostatnich latach wyraźnie zyskiwała gospodarczo, wpada w długi. Z danych Rejestru Dłużników Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor i Biura Informacji Kredytowej wynika, że między marcem a majem br. zadłużenie firm turystycznych wzrosło o blisko 37 mln zł do 118 mln zł. Największe zadłużenie mają organizatorzy usług turystycznych – 56,1 mln zł, pozostałe firmy zajmujące się rezerwacją usług – 43,6 mln zł oraz agenci turystyczni – 11,9 mln zł. Z kolei na pośrednikach turystycznych ciąży 5,2 mln zł.
"W kwietniu 2020 r. ruch turystyczny na całym świecie zmniejszył się o 97 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego" - wskazał PIE, powołując się na dane Światowej Organizacji Turystyki. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.07.2020, 15:03 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |