Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Odpalone zostaną silniki limitowanej edycji Abartha, stworzonej z okazji jubileuszu 70. urodzin marki z logo Skorpiona, która ze względu na lockdown ostatnich miesięcy miała wydłużony postój. Ale teraz jest już ona gotowa, by powrócić na trasę „Wycieczki po Europie w 1949 godzin” dla uczczenia historii Skorpiona oraz miłości do wyzwań i stałego doskonalenia osiągów.
„Wznowienie naszej europejskiej podróży jest również pozytywnym znakiem powrotu do normalności, dzielenia się emocjami i pasjami wraz z liczącą prawie 130 000 fanów społecznością Abartha i ponad 80 klubami, które wspierają przedsięwzięcie. A entuzjazm do naszej marki, a w szczególności do jubileuszowej serii specjalnej Abarth 695 70° Anniversario, potwierdzony jest również sukcesem handlowym: sprzedana już została ponad połowa z 1949 egzemplarzy limitowanej edycji” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA.
Wywołujący moc adrenaliny, Abarth 695 70° Anniversario, wyruszył w końcu lutego z holenderskiej wioski Lijnden, 10 km od Amsterdamu i dotarł najpierw do Belgii, a następnie do Niemiec. Tutaj konieczny był postój spowodowany obostrzeniami rządowymi w związku z epidemią, po zniesieniu których samochód powrócił do Turynu, miasta powstania Abartha, gdzie nadal znajduje się siedziba marki z logo Skorpiona oraz Heritage Hub goszczący niektóre z najważniejszych modeli produkowanych przez Abartha na przestrzeni lat.
To właśnie w stolicy Piemontu Abarth 695 70° Anniversario ponownie uruchomił silnik, wydając głęboki, rasowy „ryk”, wzmocniony dodatkowo przez układ wydechowy „Record Monza Attivo” z aktywnym zaworem, sterowanym przyciskiem „Sport”. Po jego naciśnięciu zawór układu wydechowego otwiera się, a warkot silnika staje się dużo głębszy i śmielszy. Kierowca może wybrać pomiędzy dźwiękiem „gentleman driver” a cięższym, bardziej sportowym warkotem, do jakiego przyzwyczaił nas Abarth.
Z Turynu karawana samochodów skierowała się w stronę Riwiery Francuskiej, a następnie uda się do Hiszpanii, przejeżdżając przez Barcelonę i Madryt, by zakończyć tour w Lizbonie, uroczej stolicy Portugalii.
W sumie, „Wycieczka po Europie w 1949 godzin” potrwa właśnie 1949 godzin, co stanowi wyraźny hołd dla roku założenia marki i liczby wyprodukowanych egzemplarzy Abarth 695 70° Anniversary. 1949 godzin to nieco ponad 80 dni, podobnie jak przygoda opisana przez Julesa Verne'a w powieści „W osiemdziesiąt dni dookoła świata”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 07.07.2020, 18:01 |
| Źródło informacji | FCA Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
BOC Group liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ 2025 dla narzędzi do architektury korporacyjnej
- 26.11.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Pierwszy SUV Chery z możliwością modyfikacji debiutuje w Indonezji, oferując nowe rozwiązania mobilności dla rodzin
- 26.11.2025, 08:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ