Newsletter

Analitycy: rynek walutowy bez większej reakcji na poniedziałkowe wyniki wyborów

13.07.2020, 10:52aktualizacja: 13.07.2020, 10:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rynek walutowy w poniedziałek nie zareagował w istotniejszy sposób na wstępne wyniki II tury wyborów prezydenckich w Polsce, a zwycięstwo Andrzeja Dudy oznacza utrzymanie status quo w krajowej polityce gospodarczej - uważają analitycy.

Z informacji o cząstkowych, nieoficjalnych wynikach głosowania przedstawionych przez PKW w poniedziałek rano wynika, że Andrzej Duda zdobył 10 mln 413 tys. 94 głosy, to jest 51,21 proc., a Rafał Kazimierz Trzaskowski 9 mln 921 tys. 219 głosów, to jest 48,79 proc.

“Tym samym nie zmienił się rynkowy status quo. W scenariuszu zwycięstwa kandydata opozycji istniało ryzyko lekkiego podbicia ryzyka politycznego wokół krajowych aktywów. Nie był to jednak czynnik na tyle znaczący, iż rynek będzie dyskontował dziś jego usunięcie” - napisano w komentarzu DM BOŚ.

Zdaniem analityków DM BOŚ polska waluta w dużej mierze pominęła wydarzenia związane z wyborami prezydenckimi w Polsce.

“Złoty w większym stopniu zależny jest od wydarzeń na eurodolarze - a tam obserwujemy dziś podbicie podaży wokół dolara. Amerykańska waluta traci na bazie oczekiwań co do lepszego, globalnego makro oraz rosnących statystyk zakażeń COVID19 w południowych stanach USA” - dodano.

Według analityków PKO BP wstępne wyniki wyborów zapowiadają utrzymanie status quo w krajowej polityce gospodarczej i jako takie są neutralne z rynkowego punktu widzenia.

Krajowa waluta kwotowana była na początku dnia następująco: 4,4613 zł za euro, 3,9410 zł względem dolara amerykańskiego, 4,1975 zł wobec franka szwajcarskiego oraz 4,9894 zł w relacji do funta szterlinga.(PAP)

pif/ dym/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.07.2020, 10:52
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ