Newsletter

Dzięki rynkowi ChRL Huawei wyprzedził Samsunga w sprzedaży smartfonów

30.07.2020, 18:38aktualizacja: 30.07.2020, 18:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chiński koncern Huawei w II kwartale po raz pierwszy sprzedał najwięcej smartfonó , wyprzedzając dotychczasowego lidera, południowokoreańskiego Samsunga – ogłosiła w czwartek firma analityczna Canalys, przypisując to wzrostowi sprzedaży na rynku ChRL.

W ujęciu globalnym Huawei sprzedał w tym okresie 55,8 mln smartfonów, co oznacza spadek o 5 proc., licząc rok do roku. Sprzedaż Samsunga zmniejszyła się jednak o 30 proc. do 53,7 mln sztuk – napisano w raporcie Canalys.

Rzecznik Huawei ocenił te wyniki jako oznakę „niezwykłej odporności w tych trudnych czasach”. Przedstawiciele Samsunga oświadczyli, że spodziewają się wzrostu popytu na smartfony w drugiej połowie roku.

Restrykcje nałożone na Huawei przez władze USA zakłócają jego biznes poza Chinami kontynentalnymi. Koncern zdominował jednak rynek wewnętrzny, na który trafiło ponad 70 proc. jego smartfonów, i który w stosunkowo dobrym stanie wyszedł z pandemii koronawirusa – napisano w sprawozdaniu Canalys.

„Gdyby nie Covid-19, to by nie nastąpiło. Huawei w pełni wykorzystał ożywienie chińskiej gospodarki, by ponownie uruchomić swój biznes smartfonów” - ocenił starszy analityk Canalys, Ben Stanton.

Jednak sprzedaż smartfonów Huawei za granicą spadła w II kwartale o 27 proc., a sama pozycja na rynku chińskim „nie wystarczy, by utrzymać Huawei na szczycie, gdy globalna gospodarka zacznie wychodzić z kryzysu” - ocenił inny cytowany w raporcie analityk Mo Jia.

Huawei stał się jednym z kluczowych elementów sporu pomiędzy Pekinem a Waszyngtonem, który uznaje chiński koncern za znaczące zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa. Władze USA twierdzą, że urządzenia Huawei mogą być używane do szpiegowania na rzecz ChRL, czemu firma stanowczo zaprzecza.

Z Kantonu Andrzej Borowiak (PAP)

anb/ ap/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.07.2020, 18:38
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ