Newsletter

PFR: 60,5 mld zł z Tarczy Finansowej dla 345 tys. firm

03.08.2020, 17:40aktualizacja: 03.08.2020, 17:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

60,5 mld zł subwencji z Tarczy Finansowej PFR trafiło do 345 tys. małych i średnich firm zatrudniających ponad 3 mln pracowników - powiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys, podsumowując pierwszy etap programu wspierania gospodarki.

Jak ocenił prezes PFR, Tarcza Finansowa była wdrożona na czas i we właściwej skali, a wypłacone pieniądze stanowią istotne wsparcie dla polskiego biznesu na odbudowę potencjału firm.

"Po trzech miesiącach od jego wdrożenia można powiedzieć, że zrealizowaliśmy wszystkie główne cele. To znaczy umożliwiliśmy mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom, których przychody spadły o co najmniej 25 proc., dostęp do subwencji finansowych, które ustabilizowały ich sytuację płynnościową w tym najtrudniejszym momencie" - powiedział Borys.

Z danych PFR wynika, że średnia kwota wypłaconej subwencji dla małych i średnich firm wyniosła 69 tys. zł, natomiast dla mikrofirm - 576 tys. zł. W sumie do małych i średnich przedsiębiorstw trafiło 41,8 mld zł, zaś do mikrofirm - 18,7 mld zł.

Podczas konferencji podsumowującej program podkreślono, że wypłacone środki przyczyniły się do poprawy płynności firm. Odsetek przedsiębiorstw, które oceniają swoją płynność finansową jako wystarczającą, aby przetrwać okres powyżej 3 miesięcy, wzrósł z poziomu 39 proc. w połowie kwietnia do 61 proc. w połowie lipca. Zaznaczono, że w połowie lipca brak płynności wskazało 3 proc. firm, czyli o 8 pp. mniej niż w połowie kwietnia.

Zaznaczono również, że rośnie odsetek firm planujących utrzymanie poziomów zatrudnienia. Od początku kwietnia udział takich firm zwiększył się z 62 proc. do 83 proc. w połowie lipca (+21 pp.). (PAP)

autor: Ewa Wesołowska

ewes/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.08.2020, 17:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ