Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak ocenił prezes PFR, Tarcza Finansowa była wdrożona na czas i we właściwej skali, a wypłacone pieniądze stanowią istotne wsparcie dla polskiego biznesu na odbudowę potencjału firm.
"Po trzech miesiącach od jego wdrożenia można powiedzieć, że zrealizowaliśmy wszystkie główne cele. To znaczy umożliwiliśmy mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom, których przychody spadły o co najmniej 25 proc., dostęp do subwencji finansowych, które ustabilizowały ich sytuację płynnościową w tym najtrudniejszym momencie" - powiedział Borys.
Z danych PFR wynika, że średnia kwota wypłaconej subwencji dla małych i średnich firm wyniosła 69 tys. zł, natomiast dla mikrofirm - 576 tys. zł. W sumie do małych i średnich przedsiębiorstw trafiło 41,8 mld zł, zaś do mikrofirm - 18,7 mld zł.
Podczas konferencji podsumowującej program podkreślono, że wypłacone środki przyczyniły się do poprawy płynności firm. Odsetek przedsiębiorstw, które oceniają swoją płynność finansową jako wystarczającą, aby przetrwać okres powyżej 3 miesięcy, wzrósł z poziomu 39 proc. w połowie kwietnia do 61 proc. w połowie lipca. Zaznaczono, że w połowie lipca brak płynności wskazało 3 proc. firm, czyli o 8 pp. mniej niż w połowie kwietnia.
Zaznaczono również, że rośnie odsetek firm planujących utrzymanie poziomów zatrudnienia. Od początku kwietnia udział takich firm zwiększył się z 62 proc. do 83 proc. w połowie lipca (+21 pp.). (PAP)
autor: Ewa Wesołowska
ewes/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.08.2020, 17:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |