Newsletter

GUS: wartość sprzedaży przez internet w lipcu spadła o 10,3 proc.

21.08.2020, 15:06aktualizacja: 21.08.2020, 15:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wartość sprzedaży detalicznej przez internet w lipcu br. spadła w cenach bieżących o 10,3 proc., jej udział wyniósł 6,5 proc. - wynika z piątkowych danych GUS.

Zgodnie z piątkowymi danymi GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2020 r. była wyższa niż przed rokiem o 3,0 proc. (wobec wzrostu o 5,7 proc. w lipcu 2019r.). W porównaniu z czerwcem 2020 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 6,5 proc. W cenach bieżących wzrost wyniósł 2,7 proc. rdr i 6,4 proc. wobec czerwca br.

Urząd statystyczny zauważył, że w lipcu 2020 r., po spadkach w czterech poprzednich miesiącach br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku. Wzrosty nie dotyczą sprzedaży internetowej.

"W lipcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 10,3 proc.,). Udział tej sprzedaży spadł z 7,7 proc. w czerwcu br. do 6,5 proc. w lipcu br." - zwraca uwagę GUS.

Spadek udziału sprzedaży w sieci wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 21,8 proc. do 19,4 proc.), a także podmioty z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (z 19,5 proc. przed miesiącem do 16,8 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 14,1 proc. do 11,1 proc.) - wyliczył GUS.(PAP)

Autor: Marcin Musiał

mmu/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.08.2020, 15:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ