Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z ankiety przeprowadzonej przez Izbę wynika, że 86 proc. obiektów podczas tegorocznych wakacji odnotowało przychody na poziomie niższym lub bez zmian wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Dla 38 proc. hoteli był to spadek o 50 proc. lub więcej.
Jak zaznaczyła Izba, również w przypadku hoteli wypoczynkowych tegoroczny sezon wakacyjny nie zalicza się do udanych - 70 proc. z nich miało przychody na poziomie niższym lub bez zmian niż w analogicznym okresie ub.r., z czego 17 proc. zanotowało spadek o 50 proc. lub więcej - czytamy.
Z badania IGHP wynika, że 31 proc. obiektów odnotowało średnią frekwencję poniżej 30 proc., a 23 proc. zakończyło wakacyjny sezon z frekwencją od 30 proc. do 60 proc.; natomiast powyżej 60 proc. zadeklarowało 46 proc. hoteli.
"Średnia sierpniowa frekwencja w hotelach jest lepsza niż w lipcu, jednak wciąż wypada blado w porównaniu do ubiegłorocznych wakacji" - wskazał prezes IGHP Ireneusz Węgłowski.
Jak podkreślił, na ten wynik wpływ miały hotele położone poza miastami lub o profilu z dominującym segmentem wypoczynkowym. "W hotelach w dużych miastach i obiektach konferencyjnych sytuacja jest wciąż bardzo zła" – dodał.
Z badania wynika, że w hotelach zlokalizowanych poza miastami, 8 proc. z nich odnotowało frekwencję poniżej 30 proc., 15 proc. obiektów pomiędzy 30 proc. a 60 proc., a 77 proc. - powyżej 60 proc. Wśród hoteli wypoczynkowych 15 proc. miało mniej niż 30 proc. gości, 7 proc. - między 30 proc. a 60 proc., natomiast 78 proc. - powyżej 60 proc. (PAP)
lgs/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.09.2020, 09:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |