Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na początku września premierę miał najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC. Tym razem nosorożec Rogatek nie tylko podpowiada, jak zachować się w trakcie podróży, ale także przypomina o obowiązku zakrywania ust i nosa w trakcie jazdy pociągiem. Spoty można zobaczyć w telewizji, internecie, kinach oraz w pociągach przewoźników: Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście oraz na ekranach udostępnionych przez Fundację PKP.
W TVP ABC wyemitowane zostały nowe odcinki programu edukacyjnego „Twoja Kolej”. Bohaterami serii są nosorożec Rogatek oraz Pola i Krzyś – rodzeństwo, które gra w planszówkę i rozwiązuje rozmaite zadania związane z podróżowaniem koleją i bezpieczeństwem na terenach kolejowych.
W 18 największych miastach Polski pojawiły się bilbordy przypominające o konieczności zachowania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W całym kraju jest ich ponad 700.
Dodatkowo, na kanałach YouTube ukażą się wkrótce kolejne filmy dotyczące ważnych zasad związanych z podróżowaniem pociągiem przygotowane przez popularnych vlogerów – Pusheen Girl oraz Euzebiusza z „Zabawy Mistrzów”.
„Za pomocą spotów, programów telewizyjnych i billboardów Kampanii Kolejowe ABC z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem przekazujemy wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania pociągiem i przekraczania przejazdów kolejowych. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa na to, że w przyszłości będą one odpowiedzialnymi kierowcami i pieszymi” – mówi dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
ABC wraca do szkół
We wrześniu ruszają także zajęcia edukacyjne dla dzieci prowadzone na terenach gmin, w których doszło do niebezpiecznych wypadków i zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz tzw. dzikich przejściach. Podczas zajęć uczniowie poznają prawidłowe zachowania w pobliżu torów, w pociągu, na peronie i na dworcu.
Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych z całej Polski ponownie mogą ruszyć w wyścig po nagrody, biorąc udział w kolejnych edycjach konkursów zorganizowanych w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Głównymi nagrodami w konkursach są 5-dniowe wycieczki na zielone szkoły. Klasy, które zdobędą drugie i trzecie miejsca, otrzymają pakiety dla uczniów zawierające m.in. maskotki Rogatka oraz zestaw odblasków. Pierwszy konkurs zakończył się 10 września, a kolejne rozpoczną się 14 września i 25 września.
Więcej informacji na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl. Działania w ramach kampanii można również śledzić na Facebooku i Instagramie.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 10.09.2020, 17:20 |
| Źródło informacji | Urząd Transportu Kolejowego |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Solstice Advanced Materials zakończyło proces wyodrębnienia się z Honeywell i rozpoczyna notowania na giełdzie Nasdaq
- 30.10.2025, 12:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
OC&C: Polacy mają coraz więcej psów i kotów, rynek karmy i akcesoriów czeka dynamiczny wzrost
Rynek karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych w Polsce wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o jedną trzecią do niemal 13 mld złotych w 2029 roku, wynika z analiz firmy doradczej OC&C Strategy Consultants. Rozwój rynku napędza coraz większa liczba psów i kotów oraz gotowość opiekunów do kupowania produktów premium. Polska jest także jednym z liderów w Europie pod względem sprzedaży produktów dla zwierząt domowych przez internet.- 30.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OC&C
-
Eksperci Forum Krynica 2025: rynek gier hazardowych wymaga demonopolizacji PAP
W Polsce potrzebna jest skuteczna walka z czarnym rynkiem gier hazardowych online - wskazali uczestnicy debaty „Hazard online: skuteczny czy fikcyjny monopol państwa?”, która odbyła się podczas Forum Krynica 2025. Eksperci podkreślili, że klienci kasyn online chcą urozmaicenia oferty, a do tego potrzeba demonopolizacji polskiego rynku internetowych gier hazardowych.- 30.10.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ