Newsletter

MF: w sierpniu sprzedano obligacje oszczędnościowe o wartości blisko 1,9 mld zł

14.09.2020, 13:48aktualizacja: 14.09.2020, 13:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W sierpniu sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 1 mld 886 mln zł - poinformował w poniedziałek resort finansów. Jak dodano największą popularnością cieszyły się papiery 3-miesięczne, na zakup których wydano ponad 821 mln zł.

Ministerstwo wyjaśniło, że w sierpniu sprzedano obligacje: 3-miesięczne za 821,7 mln zł; 2-letnie za 269,6 mln zł; 3-letnie za 13,1 mln zł; 4-letnie za 676,7 mln zł; 10-letnie za 94 mln zł. Dodało, że na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+ przeznaczono 10,8 mln zł.

Resort podkreślił, że największą popularnością cieszyły się obligacje 3-miesięczne, które stanowiły 44-proc. udział w strukturze sprzedaży. Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 4-letnie (36 proc.) i 2-letnie (14 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (5 proc.) i 3-letnie (1 proc.).

"Sprzedaż skarbowych obligacji oszczędnościowych w drugim miesiącu wakacji wyniosła blisko 1,9 mld zł. Największym zainteresowaniem cieszyły się instrumenty 3-miesięczne i 4-letnie, oprocentowane odpowiednio 0,50 proc. oraz 1,30 proc. w pierwszym roku oszczędzania. Od początku roku nabywcy indywidualni przeznaczyli na zakup obligacji skarbowych kwotę 19 mld zł. Oznacza to, że już w trzecim kwartale br. o 10 proc. przekroczyliśmy wartość sprzedaży z całego 2019 roku. Dobre wyniki sprzedaży potwierdzają zarówno atrakcyjność naszej oferty, jak i wysokie zainteresowanie skarbowymi obligacjami oszczędnościowymi" - ocenił wiceminister finansów Piotr Nowak.

Resort dodał, że nową emisję obligacji skarbowych można nabywać również w drodze zamiany. (PAP)

autor: Michał Boroń

mick/ mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.09.2020, 13:48
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ