Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ministerstwo wyjaśniło, że w sierpniu sprzedano obligacje: 3-miesięczne za 821,7 mln zł; 2-letnie za 269,6 mln zł; 3-letnie za 13,1 mln zł; 4-letnie za 676,7 mln zł; 10-letnie za 94 mln zł. Dodało, że na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+ przeznaczono 10,8 mln zł.
Resort podkreślił, że największą popularnością cieszyły się obligacje 3-miesięczne, które stanowiły 44-proc. udział w strukturze sprzedaży. Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 4-letnie (36 proc.) i 2-letnie (14 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (5 proc.) i 3-letnie (1 proc.).
"Sprzedaż skarbowych obligacji oszczędnościowych w drugim miesiącu wakacji wyniosła blisko 1,9 mld zł. Największym zainteresowaniem cieszyły się instrumenty 3-miesięczne i 4-letnie, oprocentowane odpowiednio 0,50 proc. oraz 1,30 proc. w pierwszym roku oszczędzania. Od początku roku nabywcy indywidualni przeznaczyli na zakup obligacji skarbowych kwotę 19 mld zł. Oznacza to, że już w trzecim kwartale br. o 10 proc. przekroczyliśmy wartość sprzedaży z całego 2019 roku. Dobre wyniki sprzedaży potwierdzają zarówno atrakcyjność naszej oferty, jak i wysokie zainteresowanie skarbowymi obligacjami oszczędnościowymi" - ocenił wiceminister finansów Piotr Nowak.
Resort dodał, że nową emisję obligacji skarbowych można nabywać również w drodze zamiany. (PAP)
autor: Michał Boroń
mick/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.09.2020, 13:48 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |