Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Większość, bo 61 proc. wynajmujących mieszkanie przyznaje, że nie stać ich na zakup własnego lokum" - pokazuje badanie zlecone przez CBRE, o którym poinformowano we wtorek.
Jak wskazuje szef działu nieruchomości alternatywnych i gruntów inwestycyjnych w CBRE Marcin Jański, co piąty młody człowiek do 34 roku życia przyznaje, że decyzja o wynajmie to nie kwestia braku środków na zakup mieszkania, a pochodna wygody z jaką się to wiąże oraz braku konieczności zaciągania kredytu.
"Młodzi też najczęściej wskazują, że standard wykończenia ma dla nich duże znaczenie. Dlatego to właśnie ta grupa ma szansę rozpędzić w Polsce ofertę najmu instytucjonalnego, który coraz odważniej wchodzi do naszego kraju. Inwestorzy, którzy decydują się na zakup kilkuset czy nawet kilku tysięcy mieszkań, dbają o standard, a później opiekę nad najemcami przekazują wyspecjalizowanym firmom. I to właśnie jakość, której będą szukać młodzi" - powiedział cytowany w komunikacie Jański.
Z badania wynika, że trzy najważniejsze kryteria przy wynajmie mieszkania to cena (51 proc.), lokalizacja (43 proc.) oraz stosunek jakości do ceny (24 proc.). Tuż za podium znalazł się balkon wskazany przez 18 proc. wynajmujących, którego rola wzrosła w trakcie trwania epidemii koronawirusa.
"Jeżeli chodzi o różnice między pokoleniami, młodzi ludzie zdecydowanie częściej niż starsi zwracają uwagę na standard wykończenia – 21 proc. wśród osób od 18 do 24 roku życia vs. zaledwie 5 proc. wśród 34-44-latków" - czytamy.
Jak dodano, również najmłodsi częściej wskazują inne argumenty za wynajmem niż to, że nie stać ich na kupno.(PAP)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.10.2020, 12:39 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |