Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kwartalnik Pallotyński Prowincji Zwiastowania Pańskiego "Apostoł Miłosierdzia Bożego" zamieścił szeroki wywiad z szefem Narodowego Banku Centralnego Adamem Glapińskim. Prezes banku centralnego zapytany został m.in. o to, czy polska gospodarka przetrzyma czas kryzysu związanego z koronawirusem.
"Ostatnie dane pokazują, ze podjęte działania były skuteczne, a najgorsze już za nami. Relatywnie niewielki wzrost bezrobocia, a także odbicie produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej sugerują, że polska gospodarka szybko odbija straty" - powiedział w rozmowie z kwartalnikiem Glapiński. Ocenił, że mimo iż efekty pandemii koronawirusa będą jeszcze przez jakiś czas odbijać swoje piętno na gospodarce, to "nie mam wątpliwości, że wyjdziemy z pandemicznego szoku mocniejsi niż wiele innych krajów".
Prezes banku centralnego przyznał, że w średnim okresie wyzwaniem dla banków będzie poradzenie sobie z wyższymi kosztami ryzyka kredytowego oraz utrzymanie kreacji kredytu dla gospodarki.
"Podejmując decyzje o obniżce stóp procentowych łącznie o 1,4 pkt. proc., Rada Polityki Pieniężnej miała na uwadze również ten aspekt. Obniżenie stóp procentowych przez NBP, wraz z pozostałymi działaniami osłonowymi wprowadzonymi przez instytucje publiczne, istotnie ograniczyło zagrożenie dla sytuacji kredytobiorców i tym samym oddziałuje w kierunku relatywnej poprawy spłacalności kredytów" - zaznaczył. (PAP)
mick/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.10.2020, 12:03 |
Źródło informacji | Media |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |