Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jabłko – owoc, z którego możemy być dumni
W 2019 roku zebrano w Polsce 3,85 mln ton owoców, z czego zdecydowaną większość – aż 3 mln ton stanowiły jabłka. Polska należy do najściślejszej światowej czołówki pod względem eksportu tych owoców w formie świeżej i zagęszczonego soku jabłkowego. Można więc z całą stanowczością powiedzieć, że jabłka są naszym dobrem narodowym. Mimo ogromnej popularności polskich jabłek za granicą – w kraju tracą na popularności i nie są odpowiednio doceniane przez konsumentów. Polacy zbyt często wybierają owoce importowane, zapominając o opiniach dietetyków, którzy stale przekonują, że krajowe owoce stanowią doskonały składnik diety oraz są źródłem niezbędnych witamin i innych składników odżywczych.
Ile jemy jabłek?
„W ostatnich dwóch dekadach przeciętne roczne spożycie jabłek w przeliczeniu na mieszkańca Polski, spadło z ok. 25 kg o połowę – do ok. 12-13 kg. Dla porównania nasi sąsiedzi – Niemcy spożywają rocznie około 20 kilogramów tych owoców. Na podstawie danych z ostatnich 15-20 lat można zaobserwować dwa ogólne trendy: wzrost produkcji jabłek w Polsce oraz spadek ich spożycia wśród rodzimych konsumentów” - mówi Witold Boguta – prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).
„Prowadzimy szereg działań, które mają na celu odwrócenie podobnych trendów, zarówno dotyczących jabłek, jak pozostałych polskich owoców oraz warzyw, soków i innych przetworów. Przykładem takiej promocji jest kampania +CuTE: Kultywowanie smaku Europy+, w której zachęcamy Polaków, aby ponownie przekonali się do smaku i wartości odżywczych rodzimych jabłek” - dodaje Witold Boguta.
Światowy Dzień Owoców i Warzyw
Decyzją FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa) 16 października 2020 r. obchodzony jest Światowy Dzień Owoców i Warzyw.
Tegoroczne obchody zostaną uświetnione wyjątkową iluminacją na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, który od godziny 19.00 tego dnia zostanie rozświetlony pięcioma kolorami świateł, które symbolizują charakterystyczne grupy kolorów owoców i warzyw: żółty (np. marchew, dynia, sok marchwiowy); czerwony (np. pomidory, czerwone jabłka, czereśnie, wiśnie, truskawki, papryka); zielony (np. szpinak, sałata, brukselka, ogórek, agrest, szparagi); fioletowy (np. bakłażan, aronia, czarne porzeczki, borówki, ciemne winogrona) i biały (np. cebula, por, pieczarki, czosnek, kapusta, cykoria).
Na kolejne okazje do świętowania nie trzeba będzie długo czekać. Decyzją Zgromadzenia Ogólnego ONZ 2021 rok został ogłoszony Światowym Rokiem Owoców i Warzyw.
CuTE: Kultywowanie smaku Europy
„CuTE: Kultywowanie smaku Europy” to kampania informacyjno-promocyjna prowadzona w latach 2019-2021 przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL), Europejskie Stowarzyszenie Handlu Owocami i Warzywami. Polskim partnerem projektu jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW). Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Więcej informacji o kampanii dostępnych jest w oficjalnym serwisie projektu, prowadzonym również w języku polskim: https://www.fruitvegetableseurope.eu oraz w social mediach.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
BRANDMATES – Grzegorz Łukasik
e-mail: grzegorz@brandmates.pl
tel. +48 535 000 037
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.10.2020, 13:42 |
Źródło informacji | BRANDMATES |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Rugby na polskiej wsi - Rebel Kocmyrzów-Luborzyca
- 18.12.2024, 12:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Klub Rebel Kocmyrzów-Luborzyca