Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sednem tegorocznej edycji programu Bardzo Młoda Kultura są wideoeseje inspirowane literaturą, zrealizowane przez uczniów I Liceum Ogólnokształcącego i Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego, pod opieką polonisty Tomasza Dziurzyńskiego, znanego z zarażania pasją do książek, kultury i sztuki.
Projekt Fahrentheit 451, nawiązuje do tytułu książki R. Bradbury`ego o tym tytule, która ukazuje dystopijną rzeczywistość za siedemnaście tysięcy lat, w której czytanie to największa i karalna zbrodnia społeczna. Ostatni prześladowani czytelnicy potajemnie zamieniają się w „chodzące książki” i przekazują treści klasycznych pozycji kolejnym generacjom. Potrzeba czytania jest więc z jednej strony wykorzenionym dziwactwem, z drugiej – umiejętnością wartą ryzyka, na równi z instynktem samozachowawczym.
Projekt odbywa się w ramach programu dotacyjnego Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura Dolny Śląsk 2019-2021, współfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury, łączącego działania sektora edukacji i kultury. Galeria Sztuki drugi rok z rzędu realizuje go w Legnicy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.10.2020, 18:07 |
Źródło informacji | Legnica |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czytanie łączy. Wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta2025
Dlaczego mężczyźni czytają mniej niż kobiety i jak to zmienić? To pytanie, które stawiają sobie organizatorzy ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta, która po raz trzeci zaprasza ojców, opiekunów, a także pozostałych członków rodziny do wspólnego czytania dzieciom. Dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta: bo czytanie łączy.- 15.05.2025, 13:54
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja powszechnego czytania
-
The Whole World is Dancing to “Chicken Banana”
- 15.05.2025, 12:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Nowe logo, nowa strategia: PWN przechodzi rebranding
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.- 15.05.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PWN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ