Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wierzymy, że książka rośnie razem z dzieckiem, dlatego już od trzech lat Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka - wielki człowiek” obdarowuje najmłodszych czytelników i ich rodziców wyjątkowymi Wyprawkami Czytelniczymi. Po książkach dla niemowląt i przedszkolaków przyszedł czas na pierwszoklasistów. Wyprawki czytelnicze, zawierające m.in. książkę „Pierwsze abecadło”, będą rozdawane w szkołach podstawowych w całej Polsce. Akcji towarzyszy, zakrojona na szeroką skalę, kampania informacyjna w mediach tradycyjnych i internecie. To największa tego typu akcja w Europie i jedna z największych na świecie.
W tym roku odbiorcami kampanii są dzieci, które już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu. Motywem przewodnim książki „Pierwsze abecadło”, do której ilustracje stworzyła Iwona Chmielewska, stanowią kolejne litery alfabetu, które pomagają dzieciom w nauce ich rozpoznawania, a następnie składania w wyrazy i całe zdania. Wyprawki Czytelnicze otrzymają wszystkie szkoły podstawowe - bez konieczności specjalnego zgłaszania się do projektu. Instytut Książki przekaże je na podstawie aktualnej listy placówek udostępnionej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Zarówno dla szkół, jak i uczniów udział w programie jest całkowicie bezpłatny.
Ewolucja Małego Czytelnika
Kampanii towarzyszy także szeroka promocja w mediach - m.in. działania w telewizji, radiu, internecie oraz przestrzeni miejskiej. W ten sposób Instytut Książki zachęca do czytania oraz przypomina o roli książki w życiu dziecka. W najnowszej odsłonie kampanii zaprezentowana została ewolucja Małego Czytelnika. Zaczynając czytelniczą przygodę, sięgamy po książki małe - tak jak dziecko, później po coraz większe i trudniejsze, dlatego też hasło tegorocznej kampanii brzmi „Książka rośnie razem z dzieckiem”. W tym roku Instytut Książki promuje czytelnictwo wśród pierwszoklasistów, ale kampania będzie także podsumowaniem dotychczasowych działań skierowanych do młodszych dzieci. Akcję wspiera małżeństwo aktorów: Marta Żmuda Trzebiatowska i Kamil Kula. Prywatnie mają dwoje dzieci: 3-letniego syna oraz kilkumiesięczną córkę. Aktorzy znani są m.in. z serialu „Na dobre i na złe”.
Poprzednie odsłony kampanii
Do tej pory książki otrzymywali młodzi rodzice na szpitalnych oddziałach położniczych oraz przedszkolaki w bibliotekach publicznych. Od 2017 roku w szpitalach rozdawane są Wyprawki Czytelnicze zawierające książkę „Pierwsze wiersze dla…” oraz broszurę informacyjną dla świeżo upieczonych rodziców. Programem zostało objętych aż 95% polskich szpitali. Od 2018 roku książki otrzymują także dzieci w wieku 3-6 lat. Każdy przedszkolak, który odwiedzi z rodzicem lub opiekunem bibliotekę publiczną dostaje wyprawkę - książkę „Pierwsze czytanki dla…”, broszurę oraz kartę Małego Czytelnika. Działania Instytutu Książki przy tych projektach wspierali ambasadorzy: Joanna Koroniewska z Maciejem Dowborem oraz Tamara Arciuch z Bartłomiejem Kasprzykowskim.
Po pierwsze: czytelnictwo
Do głównych celów działalności Instytutu Książki należy promocja czytelnictwa w Polsce, dlatego prowadzimy liczne projekty, w których kładziemy nacisk na zaszczepianie w dzieciach miłości do książek. „Mała książka - wielki człowiek” to program, który Instytut prowadzi już od 2017 roku. Projekt angażuje szpitale, biblioteki publiczne oraz szkoły w promocję czytania, które przynosi dzieciom wiele korzyści m.in. budowanie silnej więzi z rodzicem i opiekunem, a także wspieranie ich rozwoju fizycznego i psychicznego. Dzieciom, którym czytano od najmłodszych lat, łatwiej przychodzi nauka, a w dorosłym życiu lepiej radzą sobie z różnego rodzaju wyzwaniami.
Projekt „Mała książka - wielki człowiek” realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wielki-czlowiek.pl.
Źródło informacji: Instytut Książki
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.10.2020, 13:06 |
Źródło informacji | Instytut Książki |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Julien's prezentuje aukcję „Channel Surfing” będącą uczczeniem historii telewizji na świecie
- 16.04.2025, 09:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
RevitaLash® Cosmetics ogłasza zamiar zebrania 10 milionów dolarów na wsparcie inicjatyw na rzecz walki z rakiem piersi
- 16.04.2025, 09:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
„Światy Łączone Słowami” - prezentacja programu Republiki Korei - Gościa Honorowego Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie 2025
Korea to kraj o niezwykle bogatej historii i kulturze, głęboko zakorzeniony w tradycji, a jednocześnie innowacyjny i wyznaczający światowe trendy w wielu dziedzinach. Zachwyca przy tym sztuką, muzyką i tańcem, ale przede wszystkim - literaturą, która zdobywa serca czytelników na całym świecie. Republika Korei jest gościem honorowym Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie, które w tym roku odbędą się od 15 do 18 maja w Pałacu Kultury i Nauki, na placu Defilad i po raz pierwszy także w przestrzeniach Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Bogaty i różnorodny program wydarzeń pod hasłem „Światy Łączone Słowami” jest zaproszeniem do bliższego kontaktu z literaturą, kulturą i sztuką współczesnej Korei oraz odkrycia, jak wiele nas łączy.- 15.04.2025, 13:26
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Historia i Kultura
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ