Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak wskazują autorzy badania przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy i Krajowego Rejestru Długów, co drugi respondent przyznaje, że w związku z pracą zdalną brakuje mu bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami, wspólnych rozmów, spotkań na korytarzu czy w firmowej stołówce. 39 proc. czuje "wyraźną potrzebę regularnych spotkań i zebrań" czy to za pomocą internetu, czy stacjonarnie.
50,8 proc. badanych ocenia, że wykonywanie obowiązków zawodowych w domu jest bardziej efektywne niż w biurze. 56 proc. uważa, że dzięki temu jest lepiej zorganizowana. Jednocześnie 45 proc. przyznaje, że wykonując home office poświęca na pracę więcej czasu niż w siedzibie firmy.
"Z jednej strony pracownicy oszczędzają czas na dojazdach do firmy, bo nie stoją w korkach, z drugiej - czas poświęcony kiedyś na dojazdy, oddają pracodawcy, ponieważ praktycznie nie wychodzą z biura, a kiedy zegar wybija koniec ich pracy, chcą jeszcze odpowiedzieć na e-maila, wysłać raport, dokończyć jakieś sprawozdanie" – komentuje wyniki badania ekspert Rzetelnej Firmy Andrzej Kulik.
Według badania 66 proc. pracowników nie zgadza się z tezą, że aby skutecznie wykonywać swoją pracę, potrzebny jest bezpośredni nadzór kierownictwa; 54 proc. zaprzecza, że kontakt zdalny utrudnia prawidłowe wykonywanie zadań. Z kolei zdaniem 72 proc. badanych praca zdalna daje więcej elastyczności oraz pomaga lepiej zorganizować obowiązki służbowe i połączyć je z domowymi zadaniami. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.10.2020, 08:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Raport Santander TFI: Polacy coraz więcej inwestują, ale ich cele i wartości warunkuje przynależność pokoleniowa PAP
Pozytywne emocje i dobra zabawa z jednej strony, rozsądne i przemyślane decyzje z drugiej. Polaków inwestujących swe środki na rynku cechuje, w zależności od daty urodzenia, cała gama odmiennych oczekiwań oraz celów. Banki i instytucje finansowe muszą uwzględniać tę różnorodność przy opracowywaniu produktów, usług i kanałów komunikacji odpowiednich dla każdego pokolenia klientów. Cel jest wspólny: wzrost liczby inwestorów indywidualnych, ponieważ w Polsce, patrząc na nasze PKB, inwestycji i inwestorów powinno być kilkakrotnie więcej - mówi Marcin Groniewski, prezes zarządu Santander TFI S.A.- 04.07.2025, 09:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nowa biała księga poświęcona przyszłości płatności i powstaniu sieci płatniczych czwartej generacji
- 04.07.2025, 08:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Holcim Polska przejmuje nowoczesny zakład wełny skalnej i rozwija ofertę rozwiązań izolacyjnych
Holcim Polska ogłasza finalizację przejęcia nowoczesnego zakładu produkcyjnego zlokalizowanego w Wykrotach na Dolnym Śląsku, specjalizującego się w wytwarzaniu wełny skalnej. Przejęcie obejmuje również działalność dystrybucyjną prowadzoną na rynku krajowym i wybranych rynkach europejskich.- 04.07.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Holcim Polska
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ