Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MC informuje:
Chcemy pomóc seniorom poznać internet i nauczyć jak bezpiecznie z niego korzystać. To ważne szczególnie teraz, kiedy większość czasu spędzają w domach. Dlatego ruszamy z nową kampanią. Nie jesteśmy sami. Pomaga nam nasza ambasadorka – znana i lubiana aktorka Barbara Bursztynowicz.
„Seniorze - spotkajmy się w sieci” – to hasło naszej kampanii. Realizujemy ją wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Warszawskim Instytutem Bankowości.
Wygrana koncepcja
Jej koncepcja powstała w ramach skierowanego do organizacji pozarządowych konkursu „(Nie)Bezpieczni w sieci”, który ogłosiliśmy jeszcze w marcu w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.
Pomysłodawcą „Seniorze - spotkajmy się w sieci” jest jeden z laureatów konkursu – Fundacja Warszawski Instytut Bankowości.
- Od dłuższego czasu prowadzimy działania zachęcające seniorów do korzystania z internetu. Nowa kampania świetnie się w nie wpisuje. Co więcej, jest potrzebna szczególnie teraz. W czasie, kiedy dla zdrowia i bezpieczeństwa, zachęcamy seniorów do pozostania w domu – mówi Marek Zagórski, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Internet to okno na świat. Ważne, by umiejętnie i bezpiecznie z niego korzystać. Dlatego będziemy tłumaczyć, jak to robić – dodaje minister.W tym tłumaczeniu pomoże nam ambasadorka kampanii – znana i lubiana aktorka Barbara Bursztynowicz.
- Seniorzy to wyjątkowa grupa społeczna. Z jednej strony z ogromnym doświadczeniem życiowym, a z drugiej coraz aktywniejsza i otwarta na nowe umiejętności. Dziś w obliczu otaczającej nas cyfrowej rzeczywistości, jest niezwykle ważne, aby przestrzeń wirtualna była dla seniorów miejscem jak najbardziej przyjaznym i bezpiecznym – zauważa Michał Polak, wiceprezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości. – Dlatego też chcemy, aby nasza kampania była istotnym krokiem w tym kierunku. Dzięki niej dotrzemy do dziadków, rodziców ale także wnuków i dzieci. Jesteśmy przekonani, że międzypokoleniowa wymiana doświadczeń i wiedzy zwiększy poziom bezpieczeństwa naszych seniorów w cyberprzestrzeni. Pozwoli także pielęgnować relacje, na które mamy coraz mniej czasu – dodaje.
Bezpieczny cel
Współpraca międzypokoleniowa to nasz cel. Dlatego działania kierujemy nie tylko do seniorów, ale i ich bliskich – dzieci i wnuków.
Co przygotowaliśmy? Proste, napisane przystępnym językiem broszury, ale i krótkie filmy instruktażowe. Filmów będzie pięć, tyle samo broszur.
Główną bohaterką filmów jest oczywiście nasza ambasadorka Barbara Bursztynowicz.Tematy filmów i broszur dobraliśmy tak, aby najpierw pomóc seniorom poznać możliwe zagrożenia w sieci, a później nauczyć ich jak tych zagrożeń unikać.
Dlatego pierwsze trzy tematy to: bezpieczne korzystanie w sieci z rozrywki i komunikacji oraz bezpieczne załatwianie online różnych spraw, w tym urzędowych. Kolejne dwa tematy dotyczą sposobów na zabezpieczenie swoich danych w sieci, a także unikania konkretnych metod oszustów w internecie.
Filmy wprowadzają do tematyki każdego z poszczególnych zagadnień, a broszury rozwijają i uzupełniają każdy z nich. Dzięki takiemu ujęciu, senior będzie mógł rozpoznać zagrożenie, ale też dowie się, jak sobie z nim poradzić – sam lub przy wsparciu bliskich - dzieci czy wnuków.
Emisja pierwszego filmu i pierwszej broszury już dziś!Spektakl i film | Kampania „Seniorze – spotkajmy się w sieci” – obejrzyjcie koniecznie (https://www.youtube.com/watch?v=iXCwVD12n7A&feature=youtu.be)
Broszurę znajdziecie na https://www.gov.pl/web/seniorze-spotkajmy-sie-w-sieci.
Premiera kolejnego filmu i kolejnej broszury już za tydzień. I tak aż do 24 listopada – co wtorek będziemy dostarczać Wam nowych materiałów.
Do zobaczenia!
- Jesteś seniorką, seniorem i chcesz się czuć w internecie pewniej i bezpieczniej? A może chciałbyś zachęcić do bezpiecznego korzystania z sieci swoich rodziców, czy dziadków lub działasz w organizacji wspierającej takie osoby? Bez względu na to, z którą z tych grup się identyfikujesz, gorąco polecam Ci śledzenie kampanii „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Pięć krótkich filmów instruktażowych, w których miałam przyjemność wziąć udział i pięć broszur edukacyjnych jest na wyciągnięcie ręki. Zachęcam do zapoznania się z akcją. I mam nadzieję, że spotkamy się w sieci – mówi Barbara Bursztynowicz, ambasadorka naszej kampanii.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mmi
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.10.2020, 14:37 |
Źródło informacji | MC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |