Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dodano, że wynik przewozowy za pierwsze trzy kwartały tego roku jest niższy o 33 proc. w porównaniu z tym samym okresem sprzed epidemii.
Jak informuje UTK w porównaniu do sierpnia 2020 r. liczba podróżnych zwiększyła się o blisko 1,5 mln (7 proc.).
Jak komentuje urząd, koniec wakacji i początek roku szkolnego przełożył się na zmniejszenie liczby osób korzystających z pociągów dalekobieżnych, wzrosła za to liczba podróżnych korzystających z usług przewoźników realizujących przewozy regionalne i aglomeracyjne.
“Wrzesień w przewozach pasażerskich zakończył się najlepszymi wynikami przewozowymi od początku pandemii w Polsce. Dane statystyczne pokazują, że wiele osób po okresie wakacji wróciło do korzystania z usług kolei w dojazdach do pracy czy szkoły. We wrześniu szczególnie widoczny był powrót pasażerów korzystających z usług spółek realizujących głównie przewozy o charakterze regionalnym i aglomeracyjnym” - powiedział cytowany w komunikacie Ignacy Góra, prezes UTK.
“W przewozach dalekobieżnych, co roku wrzesień oznacza spadek liczby podróżnych. Jednak pomimo tego liczba pasażerów w PKP Intercity, pomijając okres wakacyjny, osiągnęła najlepszy rezultat od początku pandemii” - dodaje.
Jak informuje UTK, w przewozach towarowych wynik za wrzesień to 19,6 mln ton przetransportowanych towarów. Oznacza to spadek o 0,2 proc. mniej niż we wrześniu 2019 r. Dodano, że w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono 162 mln ton towarów - spadek o 8,8 proc. (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.10.2020, 10:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ