Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![handel](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-10/37567351_37567346.jpg?itok=h9HoaemI)
Szef rządu podczas piątkowej konferencji prasowej poinformował, że w związku z pandemią koronawirusa w najbliższą sobotę, niedzielę 1 listopada i w poniedziałek zamknięte będą cmentarze. "Czekaliśmy z podjęciem tej decyzji, sądząc, że liczba zachorowań może spadać" - mówił.
W późniejszym wpisie na Twitterze premier napisał, że w związku z tą decyzją zostanie przygotowane wsparcie dla handlowców, którzy wykażą straty.
"W związku z decyzją dot. zamknięcia cmentarzy na najbliższe 3 dni zostanie przygotowane wsparcie dla handlowców, którzy wykażą straty z tego powodu. Szczegóły będą zaprezentowane w przyszłym tygodniu" - podkreślił premier.
Z kolei rzecznik rządu Piotr Müller dodał w swoim wpisie na Twitterze, że "wsparcie będzie kierowane w szczególności do firm, które prowadzą działalność w zakresie sprzedaży kwiatów i zniczy".
Szef rządu w trakcie konferencji prasowej tłumaczył, że rząd nie chce doprowadzać do takiego ryzyka, żeby na skutek odwiedzin na cmentarzach wiele osób poniosło śmierć. Dodał, że to dla niego "ogromny smutek i przygnębienie", bo też bardzo chciał odwiedzić grób swego ojca i siostry. "To jest głęboko zakorzenione w polskiej tradycji, ale ponieważ niesie to ze sobą ogromne ryzyko, to uznałem, że tradycja jest mniej ważna niż życie" - mówił Morawiecki. (PAP)
autor: Rafał Białkowski
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.10.2020, 17:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Ruszył nabór do kolejnej rundy programu ORLEN Skylight accelerator
W ramach kolejnej edycji ORLEN Skylight accelerator na uczestników czeka ponad 20 wyzwań technologicznych i biznesowych określonych przez spółki z Grupy ORLEN. Młode technologiczne spółki mogą odpowiedzieć na wyzwania określone w ramach następujących obszarów tematycznych: cyfrowa organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości, przemysł 4.0 oraz bezpieczna i innowacyjna organizacja, jak również optymalizacja energetyczna i procesowa. Nabór do programu akceleracyjnego potrwa do 17 lutego 2025.- 05.02.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
XXVI edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” – zgłoś innowację, która zmieni rynek
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła XXVI edycję prestiżowego konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, którego celem jest wyłonienie najbardziej przełomowych produktów i technologii o istotnym potencjale zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zgłoszenia można nadsyłać do 4 marca 2025 roku. Podczas gali finałowej dowiemy się, jakie projekty już wkrótce będą zmieniać naszą rzeczywistość. Dla zwycięzców w trzech kategoriach przewidziano nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł, a dla wyróżnionych – 25 tys. zł.- 05.02.2025, 14:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PARP
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ