Pobierz materiał i Publikuj za darmo
GÖTEBORG, Szwecja, 5 listopada 2020 r. /PRNewswire/ -- W przyszłym roku przewoźnicy w Europie będą mogli zamawiać całkowicie elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo o dużej ładowności. Oznacza to, że Volvo Trucks będzie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z elektrycznym układem napędowym, począwszy od 2021 r. (Europa). Intensywne działania Volvo Trucks prowadzące do elektryfikacji stanowią ważny krok naprzód na drodze do transportu korzystającego wyłącznie z paliw niekopalnych.
Aby wyświetlić informacje multimedialne, kliknij: https://www.multivu.com/players/uk/8806451-volvo-trucks-launches-electric-trucks-europe-2021/.
Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, które będą używane w transporcie regionalnym i podczas prac budowlanych w miastach Europy. Maksymalna masa zestawu drogowego w przypadku tych pojazdów będzie wynosić do 44 ton. W zależności od konfiguracji akumulatorów możliwy zasięg wyniesie nawet 300 km. Sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku, a produkcja masowa w roku 2022. To oznacza, że począwszy od 2021 r. w Europie będzie dostępna pełna oferta elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych Volvo Trucks przeznaczonych do transportu dystrybucyjnego, regionalnego, wywozu odpadów i prac budowlanych w miastach.
„Szybko zwiększając liczbę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z napędem elektrycznym, chcemy pomóc naszym klientom i nabywcom transportu osiągnąć ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy zdeterminowani, aby nieprzerwanie kierować naszą branżę w stronę zrównoważonej przyszłości” - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks rozpoczęło produkcję Volvo FL Electric i Volvo FE Electric w 2019 r. Są to elektryczne samochody ciężarowe przeznaczone do miejskiej dystrybucji i wywozu odpadów, głównie w Europie. W Ameryce Północnej sprzedaż Volvo VNR Electric, samochodu ciężarowego do transportu regionalnego, rozpocznie się 3 grudnia 2020 r.
Stopniowe przejście na paliwa alternatywne o pochodzeniu niekopalnym
Pojazdy elektryczne do wymagających operacji i długodystansowych przewozów ciężkich ładunków pojawią się w najbliższych latach. Będą to samochody ciężarowe o większym zasięgu wyposażone w akumulatory i ogniwa paliwowe. Volvo Trucks zamierza rozpocząć sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w drugiej połowie bieżącej dekady. Celem Volvo Trucks jest zaoferowanie do 2040 r. całej gamy produktów niekorzystających z paliw kopalnych.
„Aby zmniejszyć wpływ transportu na klimat, musimy szybko przejść od paliw kopalnych do alternatyw, takich jak energia elektryczna. Jednak warunki wprowadzania tej zmiany, a co za tym idzie, jej tempo, znacznie się różnią w zależności od przewoźników i rynków, a także od wielu zmiennych, takich jak zachęty finansowe, dostęp do infrastruktury ładowania i rodzaj operacji transportowych” - wyjaśnia Roger Alm.
Z tego powodu większość firm transportowych będzie wprowadzać pojazdy elektryczne stopniowo. W praktyce wiele z nich będzie miało mieszaną flotę samochodów ciężarowych zasilanych różnymi paliwami w okresie przejściowym.
„Nasze podwozia są zaprojektowane tak, aby były niezależne od zastosowanego układu napędowego. Nasi klienci mogą zakupić kilka samochodów ciężarowych Volvo z tego samego modelu, z tą różnicą, że niektóre są elektryczne, a inne napędzane gazem lub olejem napędowym. Jeśli chodzi o takie cechy produktu jak kabina kierowcy, niezawodność i bezpieczeństwo, wszystkie nasze pojazdy spełniają te same wysokie standardy. Kierowcy powinni czuć się dobrze w swoich pojazdach i móc obsługiwać je bezpiecznie i efektywnie niezależnie od stosowanego paliwa” - mówi Roger Alm.
Z punktu widzenia Volvo Trucks, przejście na bardziej zrównoważony transport powinno być dla przewoźników maksymalnie płynne, tak aby mogli rozpocząć dostosowywać się do tej zmiany. Oferowane rozwiązania muszą wykorzystywać paliwa niekopalne i umożliwiać przewoźnikom osiągnięcie niezbędnego poziomu rentowności i produktywności.
„Naszym głównym zadaniem jest ułatwienie przejścia na pojazdy zelektryfikowane. Robimy to, oferując całościowe rozwiązania, które obejmują planowanie tras, pojazdy o prawidłowej specyfikacji, wyposażenie do ładowania, finansowanie i serwis. Długoterminowe bezpieczeństwo, które wraz z globalną siecią dealerów i warsztatów serwisowych zapewniamy naszym klientom, będzie ważniejsze niż kiedykolwiek” - mówi Roger Alm.
Link do zdjęć o wysokiej rozdzielczości.
Koncern Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla profesjonalistów i wymagających Klientów, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia sieć dealerów posiadającą 2100 stacji obsługi w ponad 130 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 14 krajach. W 2019 r. na całym świecie dostarczono ponad 131000 samochodów ciężarowych Volvo. Koncern Volvo Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa Volvo dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Głównymi wartościami Volvo są jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko.
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1326994/Volvo_Trucks_EV_Fleet.jpg
Źródło: Volvo Trucks
KONTAKT:
Wilhelm Rożewski
dyrektor marketingu
Volvo Trucks Polska
e-mail: wilhelm.rozewski@consultant.volvo.com
tel: +48 601 33 79 26
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.11.2020, 08:46 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |