Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Ministerstwo Finansów](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-11/37652907_33908777.jpg?itok=_w0eEzX3)
Dodał, że jeśli resort zauważy, że kredytobiorcy nie będą w stanie spłacać rat kredytów hipotecznych, jakaś interwencja może być.
Jak zaznaczył Patkowski, podczas poniedziałkowej debaty organizowanej przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, konsumenci nie odczuli bezpośrednio w swoich kieszeniach skutków epidemii, co innego firmy. "W momencie kiedy utrzymamy miejsca pracy, nie ma potrzeby stosowania dalszych środków dla konsumentów, bo z ich punktu widzenia nic się nie zmienia" - powiedział.
Jak tłumaczył, jeśli konsumenci mają taki sam dochód jak przed pandemią, to nie potrzebują wsparcia.
"Widzimy, że sytuacja konsumentów nie uległa pogorszeniu. Gdyby się to zmieniło i zauważymy, że dużo osób, które spłacają w tej chwili kredyty hipoteczne, nie są w stanie tych rat obsługiwać, to pewnie taka interwencja będzie potrzeba, ale na ten moment takiej potrzeby nie widać" - zaznaczył.
Patkowski zwrócił uwagę, że pewne ograniczenia sanitarne są związane ze spędzaniem wolnego czasu. Wskazał, że zamknięte są restauracje, kina, baseny czy kluby fitness, więc pieniądze wydawane na rozrywkę i rekreację, w tym momencie zostają w kieszeni konsumentów. "W tym momencie więc konsument ma czasami większa kwotę do dyspozycji, jeśli nie stracił pracy" - zaznaczył.
Jak podkreślił, problemem jest natomiast sytuacja tych przedsiębiorców, którzy stracili klientów przez wprowadzenie tych obostrzeń. "I przede wszystkim do tych przedsiębiorców trzeba kierować wsparcie, żeby mogli jak to tylko jest możliwe, utrzymać swoje biznesy" - dodał. (PAP)
lgs/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.11.2020, 16:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Ruszył nabór do kolejnej rundy programu ORLEN Skylight accelerator
W ramach kolejnej edycji ORLEN Skylight accelerator na uczestników czeka ponad 20 wyzwań technologicznych i biznesowych określonych przez spółki z Grupy ORLEN. Młode technologiczne spółki mogą odpowiedzieć na wyzwania określone w ramach następujących obszarów tematycznych: cyfrowa organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości, przemysł 4.0 oraz bezpieczna i innowacyjna organizacja, jak również optymalizacja energetyczna i procesowa. Nabór do programu akceleracyjnego potrwa do 17 lutego 2025.- 05.02.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
XXVI edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” – zgłoś innowację, która zmieni rynek
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła XXVI edycję prestiżowego konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, którego celem jest wyłonienie najbardziej przełomowych produktów i technologii o istotnym potencjale zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zgłoszenia można nadsyłać do 4 marca 2025 roku. Podczas gali finałowej dowiemy się, jakie projekty już wkrótce będą zmieniać naszą rzeczywistość. Dla zwycięzców w trzech kategoriach przewidziano nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł, a dla wyróżnionych – 25 tys. zł.- 05.02.2025, 14:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PARP
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ