Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dodał, że jeśli resort zauważy, że kredytobiorcy nie będą w stanie spłacać rat kredytów hipotecznych, jakaś interwencja może być.
Jak zaznaczył Patkowski, podczas poniedziałkowej debaty organizowanej przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, konsumenci nie odczuli bezpośrednio w swoich kieszeniach skutków epidemii, co innego firmy. "W momencie kiedy utrzymamy miejsca pracy, nie ma potrzeby stosowania dalszych środków dla konsumentów, bo z ich punktu widzenia nic się nie zmienia" - powiedział.
Jak tłumaczył, jeśli konsumenci mają taki sam dochód jak przed pandemią, to nie potrzebują wsparcia.
"Widzimy, że sytuacja konsumentów nie uległa pogorszeniu. Gdyby się to zmieniło i zauważymy, że dużo osób, które spłacają w tej chwili kredyty hipoteczne, nie są w stanie tych rat obsługiwać, to pewnie taka interwencja będzie potrzeba, ale na ten moment takiej potrzeby nie widać" - zaznaczył.
Patkowski zwrócił uwagę, że pewne ograniczenia sanitarne są związane ze spędzaniem wolnego czasu. Wskazał, że zamknięte są restauracje, kina, baseny czy kluby fitness, więc pieniądze wydawane na rozrywkę i rekreację, w tym momencie zostają w kieszeni konsumentów. "W tym momencie więc konsument ma czasami większa kwotę do dyspozycji, jeśli nie stracił pracy" - zaznaczył.
Jak podkreślił, problemem jest natomiast sytuacja tych przedsiębiorców, którzy stracili klientów przez wprowadzenie tych obostrzeń. "I przede wszystkim do tych przedsiębiorców trzeba kierować wsparcie, żeby mogli jak to tylko jest możliwe, utrzymać swoje biznesy" - dodał. (PAP)
lgs/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.11.2020, 16:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom