Newsletter

Niemcy: z powodu pandemii branża turystyczna straci w 2020 r. 28 mld euro

16.11.2020, 12:56aktualizacja: 16.11.2020, 13:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								Place in front of Brandenburg Gate in Berlin
Place in front of Brandenburg Gate in Berlin
Sprzedaż w niemieckiej branży turystycznej spadła w tym roku o 80 proc., co odpowiada 28 mld euro; przedsiębiorcy wzywają rząd federalny do większego wsparcia sektora zatrudniającego 2,9 mln ludzi - pisze w poniedziałek "Der Spiegel".

"Firmy branży turystycznej rejestrują ponad 80 proc. spadek sprzedaży, co odpowiada 28 mld euro w 2020 r." - powiedział Norbert Fiebig, prezes niemieckiej izby turystyki (DRV). Dodał, że sytuacja finansowa sektora jest bardzo napięta, a wielu przedsiębiorstwom grozi bankructwo

11 tys. biur podróży, 2,3 tys. organizatorów wycieczek i wielu tysięcy dostawców usług turystycznych jest obecnie "de facto zamkniętych". Wprowadzone w związku z pandemią ograniczenia w podróżowaniu "doprowadziły rynek podróży turystycznych do całkowitego zatrzymania" - ocenia Fiebig.

Biura podróży i touroperatorzy, a także wielu dostawców usług turystycznych, są "dealerami bez towarów", ponieważ obecnie niemal do żadnego ze 193 krajów świata nie można podróżować bez ograniczeń.

Według Fiebiga, daleko idące ograniczenia będą obowiązywać również w przyszłym roku. W związku z tym prezes DRV wezwał do większego wsparcia ze strony rządu federalnego w celu ochrony 2,9 mln miejsc pracy w branży turystycznej. Na przykład grupa turystyczna TUI negocjuje już dodatkową pomoc państwa w wysokości do dwóch mld euro.

bml/ adj/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.11.2020, 12:56
Źródło informacji media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ