Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MC informuje:
Nie minął jeszcze rok od uruchomienia Rejestru Danych Kontaktowych (RDK), a już dopisało się do niego ponad 5 milionów osób! Czym jest RDK? Główny cel powstania Rejestru Danych Kontaktowych to usprawnienie komunikacji na linii urząd – obywatel.
Dobrowolnie i bezpłatnie
- Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Jest też bardzo przydatne. Wystarczy przekazać numer telefonu i adres e-mail, a urzędnicy w ważnych dla nas sprawach, zamiast wysyłać pismo – mogą zadzwonić lub wysłać e-mail – przypomina Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. RDK uruchomiliśmy 22 grudnia 2019 r. i jak się okazuje – usługa jest bardzo popularna.
- Do dziś swoje dane przekazało do rejestru dokładnie 5 016 960 – mówi minister Marek Zagórski.
A dlaczego warto dołączyć do RDK?
Jeśli przekażesz swój numer telefonu i e-mail urzędy - z wyprzedzeniem - mogą poinformować Cię np. o:
kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego,
przysługujących świadczeniach,
zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu,
dokumentach gotowych do odbioru.
WAŻNE! Dane z RDK możecie w każdej chwili zmienić lub usunąć.
W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, pamiętajcie o ich aktualizacji.
W bezpiecznych rękach
Przekazując swoje dane do RDK nie musicie się obawiać o ich bezpieczeństwo. Dostęp do nich mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że Wasze adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce. Wasze dane mogą być wykorzystane jedynie do informowania Was o sprawach administracyjnych.
Jak przekazać swoje dane do RDK?
To proste. I możliwe na dwa sposoby. Jeśli chcecie zrobić to online – wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego.
Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Teraz wystarczy, że wpiszecie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em i… gotowe!
Jeśli nie macie przy sobie telefonu i dostępu do poczty – kody, które otrzymacie są ważne przez 24h.
Użyjcie ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
Swoje dane możecie przekazać do RDK także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy. Jednak z uwagi na sytuację epidemiczną zdecydowanie bardziej polecamy działanie online.
Dołącz do RDK – warto!
Więcej informacji na www.gov.pl/cyfryzacja
Rejestr Danych Kontaktowych powstał w ramach projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/5-milionow-polakow-w-rdk
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.
mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.11.2020, 15:47 |
Źródło informacji | MFiPR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |