Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
20 listopada 2020 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel wziął udział w wideokonferencji prasowej na temat podpisania przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA umowy na opracowanie dokumentacji przedprojektowej, koncepcji programowo przestrzennej dla budowy skrzyżowania dwupoziomowego w Terespolu. To kolejny etap wspólnej inwestycji PKP PLK, Województwa Lubelskiego oraz Gminy Miasta Terespol. Inwestycja na linii Warszawa – Terespol zapewni bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym oraz usprawni komunikację w mieście.
– Realizacja Krajowego Programu Kolejowego to zwiększanie dostępności do kolei, tworzenie atrakcyjnych podróży oraz zapewnienie sprawnego przewozu towarów m.in. na ważnej trasie wschód - zachód. Inwestycja drogowa w Terespolu pokazuje, że polska kolej również na styku z innymi rodzajami transportu staje się coraz bezpieczniejsza, bardziej przewidywalna i komfortowa – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie koncepcji programowo – przestrzennej, która określi warunki techniczne, wskaże możliwe warianty budowy, a także pozwoli na wstępne oszacowanie kosztów przedsięwzięcia.
– Konsekwentnie zmierzamy do budowy dobrych połączeń kolejowych i dbamy o bezpieczeństwo na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Koncepcja programowo – przestrzenna na wiadukt w Terespolu to krok do jeszcze bezpieczniejszych i bardziej komfortowych podróży oraz lepszej komunikacji drogowej w mieście i regionie – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Wartość koncepcji programowo – przestrzennej to ok. 300 tys. zł. PLK, Województwo Lubelskie oraz Gmina Miasta Terespol partycypują w przedsięwzięciu w równym stopniu, tj. po ok. 100 tys. zł Dokumentacja będzie gotowa w sierpniu 2021 r.
Stacja Terespol - wygodniejsze podróże z nowych peronów
W ramach prac na linii kolejowej E20 Siedlce - Terespol, PLK modernizują m.in. stację Terespol.
Podróżni korzystają z nowych peronów z udogodnieniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przebudowano przejście podziemne. Lokalne Centrum Sterowania, wyposażone w komputerowe urządzenia, zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu pociągów. Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Wartość projektu to ponad 540 mln zł, a dofinansowanie z UE to 360 mln zł.
Lepsza obsługa pociągów na granicy
Uzupełnieniem inwestycji prowadzonej na stacji Terespol będzie rozbudowa stacji o 10 torów o szerokości 1520 mm przeznaczonych do obsługi pociągów o długości 1050 m i nacisku 25 ton/oś. Stacja Terespol, dzięki nowej grupie torów, będzie lepiej przygotowana do obsługi dłuższych i cięższych pociągów pod względem ruchowym oraz w zakresie kontroli celno-granicznej. Przejście graniczne przyjmie więcej pociągów towarowych, co oznacza większe możliwości wymiany handlowej pomiędzy Europą i Azją.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.11.2020, 16:46 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |