Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![sklep](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-11/37770470_37770415.jpg?itok=HxRDGjPt)
Jak wynika z badania Global State of the Consumer Tracker, przełom października i listopada przyniósł rekordowy wzrost poziomu niepokoju wywołanego pandemią wśród Polaków. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju, czyli różnica netto między osobami, które zgodziły się ze zdaniem „Jestem bardziej zaniepokojony niż tydzień temu” oraz tymi, które zaprzeczyły, osiągnął poziom 34 proc. Jest najwyższy spośród 18 badanych przez Deloitte krajów - nigdy też w historii badania w żadnym kraju poziom obaw nie zwiększył się w ciągu miesiąca aż o 30 pp.
30 proc. ankietowanych odpowiedziało, że w ciągu najbliższych czterech tygodni planuje więcej wydawać na żywność niż przez ostatni miesiąc. To wzrost o 6 pp.
Wzrosła też liczba konsumentów, którzy planują zmniejszyć wydatki na jedzenie kupowane w restauracjach czy zamawiane na wynos.
Eksperci Deloitte zwrócili uwagę, że po raz kolejny Polacy deklarują zmniejszenie planowanych wydatków na odzież. Więcej na ten cel chce wydawać w kolejnym miesiącu 16 proc. ankietowanych. Miesiąc temu odpowiedziało tak 20 proc. badanych, a na początku sierpnia jedna czwarta.
Spadek widać też w przypadku elektroniki, na którą więcej zamierza w ciągu następnych tygodni wydać jedynie 11 proc. konsumentów nad Wisłą, oraz mebli - wzrost wydatków planuje jedna dziesiąta pytanych. Natomiast o 4 pp. przybyło respondentów, którzy przewidują więcej wydać na rzeczy do domu; a o 8 pp. przybyło - którzy zwiększą wydatki na leki. (PAP)
maja/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2020, 09:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Xsolla Boosts Payment Presence in Asia Through New Partnerships, Focusing on Local Gamer Markets
Expanding game reach and boosting sales through localized payment channels in the Philippines, Singapore, Hong Kong, and Pakistan.- 17.07.2024, 14:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Prawo.pl: ulga podatkowa przysługuje rodzicowi, który bardziej się angażuje w wychowanie dziecka PAP
Jeśli matka i ojciec nie mają ograniczonej władzy rodzicielskiej i oboje zajmują się dzieckiem, to samotnie wychowującym rodzicem jest ten, który w większym stopniu uczestniczy w procesie wychowawczym. Taki rodzic może korzystać z preferencyjnego rozliczenia podatków - podaje Prawo.pl.- 17.07.2024, 11:57
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Kolmar Korea mianuje na stanowiska światowej klasy ekspertów, by zintensyfikować swoją działalność na rynku północnoamerykańskim
Spółka tworzy triadę obejmującą produkcję, sprzedaż oraz badania i rozwój w celu przyspieszenia przez producenta oryginalnych kosmetyków jego ekspansji rynkowej za oceanem.- 17.07.2024, 11:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire