Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak poinformował w poniedziałek Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku rdr spadła o 2,3 proc.
PIE zaznaczył, że październikowy spadek sprzedaży jest głębszy od prognoz. "Dynamika sprzedaży detalicznej spadła w październiku z +2,5 proc. do -2,3 proc. rdr, tj. poniżej mediany rynkowych prognoz (-0,7 proc.)" - wskazali analitycy. Zwrócili uwagę, że wynik "ciągle wspierała wysoka sprzedaż dóbr RTV i AGD (+11,9 proc. rdr)". Dużo niższa była natomiast sprzedaż paliw (-13,4 proc. rdr), samochodów (-8 proc.), żywności (-2 proc.) oraz zakupów produktów bieżącego użytku w marketach - zaznaczyli, odnosząc się do danych GUS.
PIE w listopadzie spodziewa się "dalszego spadku sprzedaży z uwagi na zamknięcie galerii handlowych". "Wyniki najprawdopodobniej będą zbliżone do poziomów widocznych w maju. Dużo głębsze osłabienie wydaje się być mniej prawdopodobne" - ocenili eksperci Instytutu.
Zdaniem analityków wynik ratować będzie sprzedaż samochodów. Przypomnieli, że Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego poinformował, że liczba nowych rejestracji w pierwszej dekadzie miesiąca była o 30 proc. wyższa rdr. "Należy także zwrócić uwagę, że spadek mobilności raportowany przez Google ustabilizował się na poziomach nieco lepszych niż na początku maja" - zaznaczyli.
W opinii PIE, ryzykiem pozostaje niższa sprzedaż sprzętu RTV i AGD oraz odzieży. "Liczba zapytań do Google o promocje Black Friday dotychczas była znacząco niższa niż w latach ubiegłych, chociaż decydujący okaże się bieżący tydzień" - zastrzegli. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2020, 11:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ