Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badanie zostało przeprowadzone wśród podmiotów gospodarczych uczestniczących w obowiązkowym miesięcznym badaniu produkcji wyrobów przemysłowych, w których liczba pracujących wynosi 50 osób i więcej. Dane dotyczące produkcji wyrobów związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się COVID-19 firmy podawały dobrowolnie. "Obserwacją zostały objęte 22 wyroby, które nie występują w +Nomenklaturze PRODPOL do badań miesięcznych w roku 2020+ lub nie da się wydzielić ich produkcji z istniejących w nomenklaturze grupowań" - informuje GUS.
Firmy sprawozdały, że w październiku wyprodukowały 1,3 mln sztuk odzieży ochronnej (fartuchów, kombinezonów), 133 tys. sztuk rękawiczek z folii, 554 tys. przyłbic, a także 4,5 mln maseczek ochronnych stosowanych w medycynie i 17,3 mln pozostałych maseczek. Od marca, czyli początku epidemii w Polsce, wytworzono 29 mln maseczek stosowanych w medycynie i 133 mln pozostałych maseczek.
Ponadto w październiku wyprodukowano prawie 389 tys. kg mydła o właściwościach dezynfekujących, 2,5 mln kg płynów i żeli odkażających, prawie 5,6 tys. ekranów ochronnych z plexi oraz 55 tys. zestawów do pobierania wymazów. Od początku epidemii takich zestawów powstało 159 tys. Od marca do października wytworzono 85,8 mln kg płynów i żeli odkażających.
Z danych wynika też, że od początku epidemii wyprodukowano 64 tys. kg części do respiratorów. W pozycji "produkcja respiratorów" napisano brak danych.(PAP)
Autor: Karolina Mózgowiec
kmz/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.11.2020, 19:15 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ