Pobierz materiał i Publikuj za darmo
27 sierpnia tego roku dzieci w całej Polsce usłyszały o nowych pluszowych superbohaterach Biedronki. Chmurka Celinka, Słońce Sonia, Kropla Ksenia, Drzewo Dobromir, Foka Frania, Jarzębina Julka, Piesek Piotruś, Dąb Dyzio, Ważka Wiola i Smog Stefek z Gangu Fajniaków uczyły o wartości dbania o przyrodę, pokazywały, jak można troszczyć się o planetę na co dzień, a nawet pomagały wspierać polską gospodarkę. Biedronka przyznawała bowiem dodatkowe naklejki potrzebne do uzbierania kolekcji pluszaków za kupno produktów, które np. tworzyły w Polsce miejsca pracy. To sprawiło, że w czasie trwania akcji klienci sieci wsparli polską gospodarkę kwotą blisko 9,7 mld zł.
Od tamtego dnia minęły niecałe 4 miesiące, podczas których Fajniaki stały się ulubieńcami dzieci w Polsce. W zakończonej 5 grudnia akcji Biedronka wydała ok. 8 milionów maskotek, a klienci sieci zebrali ok. 620 milionów naklejek.
„Programy edukacyjno-lojalnościowe Biedronki zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem naszych klientów: do tej pory, we wszystkich edycjach akcji z maskotkami w roli głównej wydaliśmy już prawie 35 mln maskotek i ok. 4 mln książek. Dzięki temu czujemy, że mamy realny wpływ na edukację najmłodszych. Nasi bohaterowie są przecież nie tylko sympatycznymi pluszakami: stoi za nimi ważny przekaz. W przypadku Fajniaków to dbałość o przyrodę i wsparcie polskiej gospodarki. To, że Gang Fajniaków był tak popularny, oznacza więc, że ten ważny przekaz trafił do milionów odbiorców” - mówi Beata Jankowiak, dyrektorka marketingu sieci Biedronka.
Kto na podium?
Pierwszymi Fajniakami, jakie trafiły ręce klientów Biedronki, były Ważka Wiola i Kropla Ksenia. Z czasem każdy członek Gangu miał już swoich zagorzałych fanów. Okazało się, że największą popularnością cieszył się Piesek Piotruś. Tuż za nim uplasowało się Drzewo Dobromir, a podium zamyka Kropla Ksenia.
Mali odbiorcy pokochali nie tylko same Fajniaki, ale i książki o ich przygodach. Wszystkie 3 tytuły rozeszły się w imponującej liczbie ok. 1,2 mln egzemplarzy.
Ale nie tylko liczba wydanych Fajniaków oraz książek o nich robią wrażenie. Fani Fajniaków pokochali też bajki i piosenki o nich, które można zobaczyć na YouTube. Spoty z Gangiem zajęły 1. miejsce w sierpniu i październiku w rankingu przygotowywanym przez polski zespół YT. Jego wynik ustalany jest w oparciu o dane obrazujące zaangażowanie użytkowników - liczbę odsłon oraz odtworzeń. Aktualna liczba wyświetleń dwóch spotów ujętych w rankingu to ponad 5 mln, a piosenki o Fajniakach wyświetlono 7,6 milionów razy.
Źródło informacji: Jeronimo Martins Polska S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.12.2020, 09:02 |
Źródło informacji | Jeronimo Martins Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ