Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak wskazują autorzy badania Deloitte, 56 proc. Polaków, myśląc o bożonarodzeniowych zakupach preferuje raczej sklepy stacjonarne, a 44 proc. woli online.
W tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1 318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż wydaliśmy rok temu - wyliczono. Ponad połowę z kwoty 1 318 zł pochłoną prezenty, a jedną trzecią żywność i napoje.
W sklepach fizycznych będziemy kupować najczęściej produkty do domu (66 proc.), kosmetyki i perfumy (63 proc.) czy dobra luksusowe (59 proc.). Po żywność oraz napoje - 83 proc. Polaków uda się do sklepów stacjonarnych, a 17 proc. kupi je w internecie.
Z kolei kanały online najczęściej wybieramy w przypadku elektroniki (telefony komórkowe i akcesoria). W badaniu Deloitte było to odpowiednio 53 i 57 proc. Kategorią, w której Polacy częściej wybiorą e-commerce zamiast wizyty w tradycyjnym sklepie są także zabawki i prezenty związane z hobby (51 proc.). Ci którzy decydują się na zakup odzieży i obuwia oraz akcesoriów sportowych, sklepy online wskazywali niemal równie często co stacjonarne (47 vs. 53 proc.). Podobnie było w przypadku kart podarunkowych i subskrypcji (49 vs. 51 proc.).
Według badania kobiety są bardziej otwarte na zakupy internetowe. Ponad połowa z nich (56 proc.) kupi przed świętami odzież i obuwie w internecie. Taką deklarację złożyło o 19 pp. mniej mężczyzn. Kobiety najczęściej wybierają do tego typu zakupów strony typu marketplace i w równym stopniu sklepy online znanych marek, które prowadzą również sprzedaż stacjonarną. (PAP)
maja/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.12.2020, 10:08 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Producenci cementu: dla przemysłu 2034 rok jest naprawdę pojutrze
Polska branża cementowa jest gotowa do wdrożenia technologii CCS (wychwytywania, transportu i magazynowania CO2), jednak są to inwestycje wiążące się z ogromnymi kosztami - rzędu kilkunastu miliardów PLN dla całego sektora. Dlatego konieczne są stabilne ramy legislacyjne, które pozwolą na wdrożenie technologii CCS w przemyśle oraz stworzenie sieci przesyłowej wraz z miejscami magazynowania CO2.- 08.04.2025, 17:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: SPC
-
Montran rozszerza dostęp do swoich usług wsparcia w zakresie płatności natychmiastowych SEPA na całą Europę
- 08.04.2025, 16:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
SERMATEC gospodarzem wydarzenia Corporate Salon w Atenach zorganizowanego z myślą o wzmocnieniu współpracy europejskiej
- 08.04.2025, 09:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ