Newsletter

Co drugi Polak najwięcej pieniędzy ze świątecznego budżetu wyda na prezenty

14.12.2020, 12:30aktualizacja: 14.12.2020, 12:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								Centrum Handlowe Janki
Centrum Handlowe Janki
Co drugi Polak deklaruje, że mimo pandemii największą część świątecznego budżetu przeznaczy na prezenty - wynika z badania „Święta w czasie pandemii COVID-19” . Średnio na zakup upominku dla bliskiej osoby przeznaczymy od 100 do 200 zł.

Jak wynika z badania „Święta w czasie pandemii COVID-19” serwisu Prezentmarzeń, 40 proc. badanych Polaków zamierza tegoroczne święta finansować z bieżących dochodów, a 38 proc. z oszczędności. 12 proc. będzie musiało zadłużyć się na karcie kredytowej, a 5 proc. zamierza skorzystać z kredytu gotówkowego lub ratalnego. Również 5 proc. ankietowanych planuje skorzystać z pożyczki od członków rodziny lub przyjaciół.

Autorzy badania zwrócili uwagę, że 91 proc. respondentów deklaruje, iż mimo gorszej sytuacji ekonomicznej podaruje bliskim świąteczne upominki.

Według poniedziałkowej informacji, w tym roku grudniowy budżet 54-proc. Polaków będzie zdominowany przez zakup prezentów. Na drugim miejscu pod względem wydatków znajdzie się żywność, jak potwierdza 28 proc. respondentów, a na trzecim - świąteczny wystrój domu, co deklaruje 18 proc. ankietowanych.

36 proc. respondentów na upominek dla bliskiej osoby przeznaczy średnio od 100 do 200 zł. Zdaniem 31 proc. badanych będzie to od 200 do 300 zł, a 19 proc. na zakup prezentu chce wydać do 100 zł. Z kolei 10 proc. ankietowanych zamierza na upominek dla bliskiej osoby przeznaczyć ponad 300 zł, a 4 proc. - więcej niż 500 zł.

Jak wynika z informacji, 77 proc. pytanych Polaków planuje kupować grudniowe upominki w internecie (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.12.2020, 12:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ