Newsletter

Szanse na biliony dolarów w ramach pozycjonowania krajów w świadomości

16.12.2020, 09:06aktualizacja: 16.12.2020, 09:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Ries Positioning Strategy & Consulting
PR Newswire/Ries Positioning Strategy & Consulting
Ukazał się pierwszy raport na temat globalnego pozycjonowania strategicznego.

ATLANTA i SZANGHAJ, 15 grudnia 2020 r. /PRNewswire/ -- Fortune (Chiny) i Ries Positioning Strategy & Consulting opublikowały pierwszy raport dotyczący globalnej strategii pozycjonowania – „Szanse na biliony dolarów w ramach pozycjonowania krajów: budowanie marek globalnych za pomocą pozycjonowania krajów w świadomości” (ang. „The $ Trillion Opportunities: Building Global Brands with Country Positioning in Mind”) - w Stanach Zjednoczonych.

Raport ten wskazuje, że każdy kraj ma inne cechy „pozycjonowania w świadomości" i że firmy powinny skutecznie wykorzystać tę koncepcję i opierać się na kategoriach, aby zbudować globalną markę.

Badania na potrzeby raportu o pozycjonowaniu opierały się na unikalnych ramach teoretycznych stworzonych przez Ries Consulting i były poddawane analizom konsumenckim i badaniom kategorii na sześciu głównych rynkach – w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Indiach. Raport wyznacza w istotny sposób potencjalne możliwości w zakresie kategorii na tych rynkach. Dostarcza on również wytycznych dla rozwoju potencjalnych kategorii na rynku globalnym i jest pierwszym na świecie raportem o pozycjonowaniu skupiającym się na poznaniu i kategoriach.

„Znajdujemy się w ważnym momencie, kiedy globalny biznes stoi przed wielkimi wyzwaniami, a firmy i marki muszą badać możliwości globalnego >>błękitnego oceanu<<. Ogólnoświatowy dyrektor ds. marketingu w Fortune, Michael Joselof, przedstawił kulisy projektu strategii pozycjonowania. – Ries Consulting jest globalnym liderem w dziedzinie pozycjonowania strategicznego, znanym z pionierskiej teorii pozycjonowania, która łączy w swoich modelach biznesowych postrzeganie i kategorie. Współpracowaliśmy, aby wskazać kategorie produktów o największym potencjale na świecie”.

Raport z pozycjonowania wskazuje, że pozycjonowanie krajów w świadomości odzwierciedla unikatowe pierwsze wrażenia na temat danego kraju doświadczane przez konsumentów. Spośród wszystkich badanych krajów Chiny i Indie cieszyły się szybkim rozwojem, ale ich pozycjonowanie nie jest spójne.

USA, Chiny i Niemcy stały się liderami w technologii i innowacji, ale Indie nadal są postrzegane przez konsumentów z całego świata przez pryzmat tradycyjnego rolniczego kraju. Wielka Brytania i Francja znane są ze swojego wspaniałego wzornictwa, mody i produktów z górnego segmentu i wykazują się przewagą w kategorii zamożnych konsumentów, kupujących biżuterię czy wyroby luksusowe.

Według raportu, pozycjonowania marki, kategorii czy kraju w świadomości konsumentów mogą na siebie silnie oddziaływać. Z tego względu, kluczem do budowania globalnej marki jest połączenie różnych kategorii, przy czym każdy kraj ma własnych liderów z uwzględnieniem niepowtarzalnego pozycjonowania kraju w świadomości konsumentów.

Po połączeniu poszczególnych kategorii z nadrzędnymi aspektami pozycjonowania kraju w świadomości, pojawiają się innowacje w zakresie kategorii, które mogą być przez konsumentów przestrzegane jako przewaga konkurencyjna na skalę globalną. Raport również zawiera analizę możliwości dystrybucji na rynku globalnym takich produktów jak herbata, odzież, pojazdy elektryczne i innych kategorii produktów.

Michael Brandtner, partner Ries Consulting na rynek światowy, ocenił możliwości przyszłych międzynarodowych przedsiębiorstw w związku z publikacją raportu: „kluczem do pokonania globalnej konkurencji jest budowa silnej marki w świadomości konsumentów z całego świata. W ramach tego procesu, pozycjonowanie kraju jest kluczowym czynnikiem, który jest jednak często pomijany przez wiele firm i przedsiębiorców. Oznacza to, że analiza i wykorzystanie pozycjonowania kraju w świadomości konsumentów i maksymalizacja jego oddziaływania jest pomocna w budowaniu globalnej marki”.

„Jest to coś, czemu Ries Consulting pozostaje wierny, ponieważ to sprawdziło się w naszej sześćdziesięcioletniej praktyce biznesowej. W XXI wieku, globalna konkurencja pomiędzy markami nasili się jeszcze bardziej. Decyzja w sprawie kontynuacji rozwoju w celu wypromowania globalnej marki będzie decyzją z kategorii „być, albo nie być”. Chociaż sytuacja międzynarodowa jest dzisiaj niezwykle złożona, silną globalną markę możemy pomyślnie stworzyć wyłącznie poprzez zrozumienie mechanizmów postrzegania i tworzenie nowych kategorii” – dodał Brandtner.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1385937/5b0f5f1238cabc45218487285c3ff08.jpg

Źródło: Ries Positioning Strategy & Consulting

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.12.2020, 09:06
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii