Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Z badania +Corona Mood+ przeprowadzonego w listopadzie br. przez GfK wynika, że aż 4 na 10 polskich gospodarstw domowych planuje ograniczyć wydatki na świąteczne prezenty, dekoracje czy jedzenie. Taki sam odsetek spodziewa się, że na zakupy przeznaczy tyle samo środków, co przed rokiem, a zaledwie 6 proc. z nas deklaruje, że tegoroczny budżet świąteczny w jego domu urośnie" - napisano w informacji.
Zaznaczono, że większe wydatki nie muszą jednak oznaczać większych zakupów, ponieważ w relacji rok do roku wzrosły ceny większości popularnych kategorii produktowych.
Według GfK, deklaracje konsumentów z jednej strony wynikają z troski o finanse i rozsądnego zarządzania domowym budżetem w dobie niepewności. Z drugiej strony, wszyscy zdajemy sobie sprawę, że tegoroczne święta, ze względu na wprowadzane obostrzenia, będą po prostu mniej liczne.
"Ze względu na dystans społeczny większość z nas zrezygnuje również z małych upominków, corocznie wręczanych na spotkaniach przedświątecznych ze znajomymi albo w pracy. W grudniu nie wyjedziemy także w góry. Deklaracja o mniejszych wydatkach wydaje się więc jak najbardziej racjonalna, a kolejne obostrzenia wprowadzone w ostatnich dniach mogą jeszcze wzmocnić naszą konsumpcyjną wstrzemięźliwość. Zapowiadają się więc wyjątkowo +chude+ Święta" - uważa dyrektor Grusznic-Drobińska, cytowana w komunikacie GfK.
Badanie "Corona Mood" mierzy dynamikę zachowań konsumenckich w Polsce oraz monitoruje styl życia i nastroje polskich gospodarstw domowych w obliczu pandemii COVID-19. (PAP)
mmu/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.12.2020, 11:24 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy PAP
Polskie porty - jakie są, czy dotarły już do szczytu swoich możliwości przeładunkowych, a może Polsce potrzebny jest jeszcze jeden duży port morski? Na te i inne kluczowe pytania odpowiadali eksperci z branży morskiej i infrastrukturalnej podczas emocjonującego panelu dyskusyjnego na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym, który rzucił nowe światło na przyszłość polskiej logistyki i transportu morskiego.- 25.04.2025, 16:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
PZU: to był wyjątkowy kwartał
Komentarz Macieja Galińskiego, zarządzającego funduszem DFE PZU, dyrektora Biura Inwestycyjnego PTE PZU.- 25.04.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
-
Image
Prezes Grupy PTWP: to była rekordowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach PAP
1200 wyjątkowych prelegentów, 180 inspirujących sesji tematycznych i rekordowa frekwencja (niemal 18 tys. zarejestrowanych uczestników) - 17. Europejski Kongres Gospodarczy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach przez ostatnie trzy dni stanowił centrum debaty o kwestiach kluczowych dla przyszłości Polski, UE i całego świata.- 25.04.2025, 16:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ