Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![choinka](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-12/38020226_37766646.jpg?itok=Wmn8zX-A)
"Z badania +Corona Mood+ przeprowadzonego w listopadzie br. przez GfK wynika, że aż 4 na 10 polskich gospodarstw domowych planuje ograniczyć wydatki na świąteczne prezenty, dekoracje czy jedzenie. Taki sam odsetek spodziewa się, że na zakupy przeznaczy tyle samo środków, co przed rokiem, a zaledwie 6 proc. z nas deklaruje, że tegoroczny budżet świąteczny w jego domu urośnie" - napisano w informacji.
Zaznaczono, że większe wydatki nie muszą jednak oznaczać większych zakupów, ponieważ w relacji rok do roku wzrosły ceny większości popularnych kategorii produktowych.
Według GfK, deklaracje konsumentów z jednej strony wynikają z troski o finanse i rozsądnego zarządzania domowym budżetem w dobie niepewności. Z drugiej strony, wszyscy zdajemy sobie sprawę, że tegoroczne święta, ze względu na wprowadzane obostrzenia, będą po prostu mniej liczne.
"Ze względu na dystans społeczny większość z nas zrezygnuje również z małych upominków, corocznie wręczanych na spotkaniach przedświątecznych ze znajomymi albo w pracy. W grudniu nie wyjedziemy także w góry. Deklaracja o mniejszych wydatkach wydaje się więc jak najbardziej racjonalna, a kolejne obostrzenia wprowadzone w ostatnich dniach mogą jeszcze wzmocnić naszą konsumpcyjną wstrzemięźliwość. Zapowiadają się więc wyjątkowo +chude+ Święta" - uważa dyrektor Grusznic-Drobińska, cytowana w komunikacie GfK.
Badanie "Corona Mood" mierzy dynamikę zachowań konsumenckich w Polsce oraz monitoruje styl życia i nastroje polskich gospodarstw domowych w obliczu pandemii COVID-19. (PAP)
mmu/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.12.2020, 11:24 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PSG otrzymała z UE 172 mln zł na realizację największej od 30 lat gazowej inwestycji w Łódzkiem
5 lutego w siedzibie Muzeum Okręgowego w Sieradzu odbyło się uroczyste wydarzenie z okazji podpisania umowy przez Polską Spółkę Gazownictwa z Instytutem Nafty i Gazu - Państwowym Instytutem Badawczym, która zapewnia dofinansowanie budowy gazociągu wysokiego ciśnienia Kalisz - Sieradz. Całkowita wartość inwestycji wynosi 227 mln zł netto, a unijne dofinansowanie wyniesie 76 proc. kosztów budowy. To największa inwestycja realizowana przez PSG w województwie łódzkim od ponad trzech dekad.- 06.02.2025, 15:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Spółka Gazownictwa
-
Image
Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce
Sieć MOYA zakończyła 2024 rok, osiągając liczbę 500 stacji paliw w całej Polsce. 6 lutego, podczas uroczystego otwarcia nowo wybudowanej stacji własnej, świętowano to wyjątkowe osiągnięcie. Jubileuszowy obiekt w niebiesko-czerwonych barwach znajduje się w Kobyłce, w pobliżu węzła na trasie S8. Uroczystość była również okazją do podkreślenia znaczenia jakości usług, które od lat wyróżniają stacje MOYA.- 06.02.2025, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: MOYA
-
Image
TCL prezentuje najświeższe innowacje w zakresie komercyjnych wyświetlaczy na targach ISE 2025
- 06.02.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ