Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Z badania +Corona Mood+ przeprowadzonego w listopadzie br. przez GfK wynika, że aż 4 na 10 polskich gospodarstw domowych planuje ograniczyć wydatki na świąteczne prezenty, dekoracje czy jedzenie. Taki sam odsetek spodziewa się, że na zakupy przeznaczy tyle samo środków, co przed rokiem, a zaledwie 6 proc. z nas deklaruje, że tegoroczny budżet świąteczny w jego domu urośnie" - napisano w informacji.
Zaznaczono, że większe wydatki nie muszą jednak oznaczać większych zakupów, ponieważ w relacji rok do roku wzrosły ceny większości popularnych kategorii produktowych.
Według GfK, deklaracje konsumentów z jednej strony wynikają z troski o finanse i rozsądnego zarządzania domowym budżetem w dobie niepewności. Z drugiej strony, wszyscy zdajemy sobie sprawę, że tegoroczne święta, ze względu na wprowadzane obostrzenia, będą po prostu mniej liczne.
"Ze względu na dystans społeczny większość z nas zrezygnuje również z małych upominków, corocznie wręczanych na spotkaniach przedświątecznych ze znajomymi albo w pracy. W grudniu nie wyjedziemy także w góry. Deklaracja o mniejszych wydatkach wydaje się więc jak najbardziej racjonalna, a kolejne obostrzenia wprowadzone w ostatnich dniach mogą jeszcze wzmocnić naszą konsumpcyjną wstrzemięźliwość. Zapowiadają się więc wyjątkowo +chude+ Święta" - uważa dyrektor Grusznic-Drobińska, cytowana w komunikacie GfK.
Badanie "Corona Mood" mierzy dynamikę zachowań konsumenckich w Polsce oraz monitoruje styl życia i nastroje polskich gospodarstw domowych w obliczu pandemii COVID-19. (PAP)
mmu/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.12.2020, 11:24 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wymarzony urlop na Krecie z PLL LOT. Bezpośrednie połączenie z Warszawy do Heraklionu już w sprzedaży
• Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają sprzedaż biletów na połączenia między Warszawą a Heraklionem.
• Inauguracyjny rejs odbędzie się 30 maja 2026 r., a operacje na trasie WAW-HER-WAW będą realizowane w sezonie letnim 2026.
• Narodowy przewoźnik zaprosi pasażerów na swoje pokłady 3 razy w tygodniu - w poniedziałki, piątki i soboty.- 27.11.2025, 15:54
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Modon Holding ogłasza strategiczną inwestycję w Wellington Lifestyle Partners, rozszerzając globalny portfel luksusowych przedsięwzięć deweloperskich w sektorze lifestyle'u
• Modon dołącza do konsorcjum inwestorów w celu wzbogacenia terenów Wellington International przeznaczonych na pokazy jeździeckie oraz rozwoju ultraluksusowego ośrodka łączącego lokale mieszkalne, hotelowo-gastronomiczne oraz sportowe w Wellington w hrabstwie Palm Beach na Florydzie.
• Decyzja wzmacnia pozycję Modon na arenie międzynarodowej i umożliwia wymianę wiedzy w dziedzinie mieszanych, hotelowo-gastronomicznych i lifestyle'owych przedsięwzięć deweloperskich realizowanych na dużą skalę.- 27.11.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ