Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PIE wskazuje, że Polska jest uznanym na świecie producentem artykułów bożonarodzeniowych, z których większość to bombki choinkowe. W 2019 r. wartość polskiego eksportu artykułów bożonarodzeniowych wyniosła 80,4 mln euro, dwuipółkrotnie więcej niż w 2015 r. "Pozwoliło to Polsce uplasować się na 3. miejscu światowej czołówki. Więcej eksportowały tylko Chiny (światowy lider sprzedaży z udziałem w rynku powyżej 80 proc.) oraz Niemcy" - wskazał Instytut w najnowszym wydaniu Tygodnika Gospodarczego.
Dodał, że w zeszłym roku polskie bombki trafiły do 71 krajów położonych na wszystkich kontynentach, w tym także do Tanzanii, Ekwadoru czy Tadżykistanu. Prawie połowa całego eksportu tych wyrobów trafiła do Niemiec, a 18 proc. do Stanów Zjednoczonych. Ważnymi odbiorcami artykułów bożonarodzeniowych były także: Francja, Rumunia, Słowacja, Czechy, Węgry i Rosja.
Instytut zauważa, że z powodu pandemii ten rok będzie gorszy dla polskich eksporterów ozdób bożonarodzeniowych. "W okresie styczeń-październik 2020 r. wartość sprzedaży tych wyrobów za granicę zmniejszyła się o ponad 18 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Najbardziej ucierpiał eksport do Wielkiej Brytanii, Czech, Rosji, na Węgry i do USA" - podał PIE.
Jak podkreślono, wpływ na spadek sprzedaży bombek choinkowych mógł mieć też fakt, że Polska specjalizuje się w eksporcie produktów premium, np. ręcznie malowanych bombek z dmuchanego szkła.(PAP)
autor: Karolina Mózgowiec
kmz/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.12.2020, 11:09 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
SINEXCEL wspiera rozwój standardów magazynowania energii w sieciach energetycznych, przyczyniając się do postępu w branży
- 02.07.2025, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Członkini zarządu Deutsche Telekom: sektor telekomunikacyjny w UE potrzebuje jednolitego rynku i prostych regulacji PAP
W ocenie członkini zarządu DT Dominique Leroy europejski sektor telekomunikacyjny, by móc konkurować z USA i Chinami, potrzebuje skali, jaką daje wspólny rynek, uproszczeń regulacyjnych i redukcji barier administracyjnych. „Zamiast unijnych dyrektyw wolelibyśmy klarowne i jednolite przepisy, które mają większą wartość” – mówiła Dominique Leroy.- 02.07.2025, 13:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ