Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sieć Biedronka, główny partner Szlachetnej Paczki, sprzedawała w dniach od 16 listopada do 13 grudnia 2020 r. świąteczne przysmaki, których zakup wspierał akcję. Dzięki temu każdy klient, w każdym zakątku kraju miał możliwość włączenia się do pomocy. Wystarczyło kupić jeden z dwóch specjalnie oznaczonych produktów marki własnej. Biedronka przekaże część dochodu z ich sprzedaży w wysokości 200 000 zł na rzecz potrzebujących, którym pomaga Szlachetna Paczka.
„W tym szczególnym roku, pełnym wyzwań związanych z pandemią, pokazaliśmy swoją wrażliwość na drugiego człowieka, że pomimo własnych obaw, trosk o siebie, najbliższych możemy i chcemy pomagać tym, którzy mają mniej szczęścia. Szlachetne Paczki trafiły do 14 tysięcy samotnych seniorów, dzieci, osób niepełnosprawnych, zmagających się z chorobami czy skutkami pandemii. A każdy klient sieci Biedronka mógł włączyć się w pomaganie. Dzięki temu możemy dalej działać i wspierać najbardziej potrzebujących. Na szczęście jesteście - dziękujemy!” - Dominika Langer – Gniłka, dyrektor Działu Współpracy i Rozwoju w Stowarzyszeniu Wiosna.
Cała Polska w akcji
O dużym entuzjazmie klientów do takiej formy wsparcia świadczą liczby. W porównaniu do 2019 roku klienci kupili o 16% więcej sztuk Czekolady Świątecznej Magnetic i Dzwoneczków Korzennych Magnetic. Co ciekawe, między 23.11 a 6.12 te dwa produkty sprzedawały się lepiej od całej kategorii słodyczy. Na czele miejscowości, gdzie najwięcej klientów wsparło akcję, były m.in. Warszawa, czy Kraków, ale sukces był możliwy dzięki temu, że w dosłownie każdym zakątku Polski klienci wybierali produkty z misją, tak jak miało to miejsce w Pobiedziskach, Ostrorogu czy Rabce-Zdroju. To właśnie tam, paragony najczęściej zawierały produkty wspierające Szlachetną Paczkę.
„Przede wszystkim chciałbym podziękować klientom Biedronki. Sukces naszego wspólnego działania był możliwy dzięki temu, że tak chętnie wybierali produkty, które wytypowaliśmy do akcji. Cieszę się, że działając wspólnie z klientami, możemy czynić wiele dobrego oraz wspierać tak ważne i potrzebne inicjatywy jak Szlachetna Paczka” - Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji sieci Biedronka.
Wyjątkowy Jubileusz
Tegoroczna XX edycja Szlachetnej Paczki była wyjątkowym wyzwaniem dla organizatorów i wolontariuszy ze względu na aktualną sytuację epidemiczną. Pomimo wyzwań stawianych przez 2020 rok, podsumowanie akcji jest imponujące. W tym roku idea wsparcia najbardziej potrzebujących połączyła ponad 421 tysięcy osób. 14 tysięcy rodzin, którym zabrakło szczęścia otrzymało dedykowaną pomoc materialną. W przygotowanie Szlachetnej Paczki dla jednej rodziny zaangażowane były średnio 24 osoby. Łączna wartość pomocy przekazanej w paczkach wyniosła aż 51 milionów złotych. To oznacza, że pojedyncza rodzina otrzymała w 2020 roku wsparcie o równowartości ponad 3,6 tysiąca złotych. Szczegóły dostępne są na stronie: https://www.szlachetnapaczka.pl/
Codziennie odpowiedzialni
Sieć Biedronka od lat realizuje politykę wsparcia społeczności lokalnych, szczególnie osób zagrożonych niedożywieniem, ubóstwem czy wykluczeniem społecznym, a także opracowała kompleksowy system ograniczania marnotrawienia żywności. Od 2016 r. rozwija program przekazywania żywności na zasadzie darowizny, bezpośrednio ze sklepów do organizacji pożytku publicznego zajmujących się pomocą żywnościową. Na koniec 2019 r. współpracowała z 83 organizacjami: 30 bankami żywności, 35 organizacjami w ramach programu Spiżarnia Caritas, 17 lokalnymi OPP oraz Stowarzyszeniem Pomocy Bliźniemu Mar-Kot. Na koniec 2019 r. dzięki 1639 sklepom w całej Polsce (aż o 54% więcej niż w roku poprzednim) przekazała ponad 9600 ton żywności. Dzięki temu ok. 353 tys. osób w całej Polsce otrzymało pomoc żywnościową z naszych sklepów. Więcej o społecznym zaangażowaniu Biedronki można dowiedzieć się na stronie csr.biedronka.pl.
Źródło informacji: Jeronimo Martins Polska S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 23.12.2020, 12:12 |
Źródło informacji | Jeronimo Martins Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |