Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jeśli Mikołaj nie trafił w gust albo ubranie ma zły rozmiar, nie ten kolor lub mówiąc krótko to nie jest oczekiwana przez osobą obdarowaną rzecz, są różne możliwości wyjścia z tej sytuacji przewidziane przez prawo - wskazuje Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
"Jeśli prezent był kupiony przez internet tuż przed Świętami, to nie ma problemu. Na zwrot w sklepie internetowym mamy 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Wówczas nawet nie trzeba podawać przyczyny. Odsyłamy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i nietrafiony prezent. Sytuacja prosta po stronie kupującego i sprzedającego" - wyjaśnia.
Dodała, że jeśli jednak Mikołaj kupował stacjonarnie, możliwość takiego zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy i to sprzedawca określa warunki zwrotu. "Najczęściej są to określone dni a dodatkowo zasady. Od jego dobrej woli może zależeć czy na oddanie będzie 7, 14 czy aż 90 dni. To sprzedawca stacjonarny określa również czy możliwa będzie wyłącznie wymiana czy również zwrot" - zaznaczyła.
UOKiK radzi, aby w czasach pandemii warto dopytać o kwestię szczególnie związaną z ilością dni na zwrot lub wymianę. Dookreślić co stanie się, jeśli np. sklepy zostaną zamknięte w związku z kolejną falą epidemii itp. "Warto również wiedzieć, że w sytuacji oddawania-zwracania do sklepu stacjonarnego niechcianej rzeczy – sprzedawca może również zaproponować bon podarunkowy" - dodała Cieloch. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 25.12.2020, 09:23 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Jak LOT, to złap promocję w środę i wygrywaj w Szalonym Konkursie, spełniając swoje marzenia o podróży do Baku czy Paryża
- Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają pasażerów do skorzystania z Szalonej Środy - cotygodniowej promocji przewoźnika.
- Tym razem podróżni będą mogli skorzystać z atrakcyjnych cen rejsów z Warszawy do Paryża, Baku, Hamburga, Rijadu, Stuttgartu, Stavanger oraz na trasie Kraków - Paryż-Orly.
- PLL LOT nie tylko oferują atrakcyjne kierunki w świetnych cenach - przewoźnik przygotował także konkurs, w którym uczestnicy mogą zdobyć vouchery na wybrane loty z jego regularnej siatki połączeń.- 06.11.2025, 11:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Ultima Markets i Inter przenoszą swoje partnerstwo z ekranu na stadion
- 06.11.2025, 09:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ