Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Turystyka jest jedną z tych dziedzin gospodarki, która najbardziej ucierpiała przez pandemię. W sposób szczególny zostali dotknięci przedsiębiorcy, którzy w sposób pośredni i bezpośredni żyją z turystyki. Na przykładzie firm hotelarskich możemy powiedzieć, że spadek obłożenia w tym roku w stosunku do poprzedniego wyniósł ponad 40 proc.” – oceniła prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej Agata Wojtowicz.
Dodała, że po wiosennych obostrzeniach nikt nie przewidywał, że branża zostanie ponownie zamrożona jesienią. Otwarte latem hotele i pensjonaty dały branży „kroplówkę” na przetrwanie, bo w lipcu odnotowano po Tatrami od 35 do 37 proc. spadku frekwencji turystycznej w stosunku do poprzedniego roku. Jesień, wraz z ogłoszeniem kolejnych obostrzeń, była dla hotelarzy dramatyczna - oceniła.
„Jesień dotychczas dla dużych obiektów hotelowych to przede wszystkim klient konferencyjny, szkoleniowy, ale to wszystko upadło. Właściwie w tym roku możemy mówić o wyzerowaniu tego rynku. Jeżeli chodzi o klientów indywidualnych, to była niewielka ilość, która dała możliwość obniżenia strat hotelom. Obecnie od jesieni miesiąc w miesiąc hotele notują straty” – powiedziała PAP prezes TIG.
Zwróciła uwagę, że wiele firm działa pod Giewontem w branży okołoturystycznej - np. pralnie, które obsługują głównie obiekty hotelarskie, branża reklamowa, które trudniła się głównie informacją, promocją, marketingiem dotyczącym oferty turystycznej.(PAP)
autor: Szymon Bafia
szb/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.12.2020, 09:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Niesamowicie wydajna bateria, profesjonalny tryb kolarski i rozbudowany monitoring nastroju - seria HUAWEI WATCH GT 6 już w Polsce
Huawei wprowadza na polski rynek nową odsłonę popularnych smartwatchy HUAWEI WATCH GT. W szóstej generacji kupujący mają do wyboru modele podstawowe, czyli HUAWEI WATCH GT 6 oraz premium, czyli HUAWEI WATCH GT 6 Pro. Ta premiera jest kluczową częścią wydarzenia Huawei, podczas którego producent zaprezentował nowe produkty redefiniujące monitorowanie aktywności i samopoczucia oraz wspierające naukę i twórczość.- 19.09.2025, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
-
KingSmith świętuje 10 lat innowacji globalną kampanią „One Endless Journey”
- 19.09.2025, 13:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
KNM 2025: Porozumienie Sektorowe - przełom w sektorze infrastruktury ładowania
Branża infrastruktury ładowania (PSNM), operatorzy systemu dystrybucyjnego (PTPiREE) oraz eksperci Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pracują nad Porozumieniem Sektorowym, adresującym niektóre z największych wyzwań związanych z procedurami przyłączeniowymi stacji ładowania do sieci elektroenergetycznej. Dokument powstaje pod nadzorem Urzędu Regulacji Energetyki (URE). Ogłoszenie i uroczyste podpisanie Porozumienia odbędzie się już 24 września podczas KNM 2025!- 19.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ