Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od stycznia do października 2020 r. sprzedaż towarów rolno-spożywczych za granicę osiągnęła 28,3 mld euro, o 1,8 mld euro więcej niż rok wcześniej. Dynamika wzrostu eksportu przewyższała tempo wzrostu importu, w rezultacie dodatnie saldo wymiany handlowej zwiększyło się w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. o 11 proc., osiągając 9,8 mld euro - poinformował zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński.
Dodał, że miniony rok pokazał, że krajowe firmy branży rolno-spożywczej z powodzeniem konkurują już nie tylko na rodzimym rynku, ale także na całym świecie. "Nawet w czasie pandemii koronawirusa skutecznie walczą o udział w rynkach zagranicznych. Co szczególnie cieszy, w 2020 r. odnotowano również duży, 16-proc. wzrost sprzedaży na rynki pozaunijne, co oznacza, że rodzime firmy intensywnie poszukują nowych rynków zbytu" - skomentował.
Dyrektor Wroński zaznaczył, że mimo ograniczeń z powodu pandemii COVID-19, prowadzone były także przez KOWR aktywne działania w poszukiwaniu możliwości eksportowych. Polscy przedsiębiorcy z sektora rolno-spożywczego korzystali przede wszystkim z organizowanych pod wspólnym hasłem „Poland tastes good” wystąpień na polskich stoiskach narodowych na targach zagranicznych, towarzyszących im misji handlowych oraz spotkań biznesowych w: Chinach, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech. KOWR zaangażował się także m.in. w realizację wirtualnych wydarzeń biznesowych oraz informacyjno-promocyjnych w: Singapurze, Indiach, Malezji i Senegalu. (PAP)
awy/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.01.2021, 11:54 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Niesamowicie wydajna bateria, profesjonalny tryb kolarski i rozbudowany monitoring nastroju - seria HUAWEI WATCH GT 6 już w Polsce
Huawei wprowadza na polski rynek nową odsłonę popularnych smartwatchy HUAWEI WATCH GT. W szóstej generacji kupujący mają do wyboru modele podstawowe, czyli HUAWEI WATCH GT 6 oraz premium, czyli HUAWEI WATCH GT 6 Pro. Ta premiera jest kluczową częścią wydarzenia Huawei, podczas którego producent zaprezentował nowe produkty redefiniujące monitorowanie aktywności i samopoczucia oraz wspierające naukę i twórczość.- 19.09.2025, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
-
KingSmith świętuje 10 lat innowacji globalną kampanią „One Endless Journey”
- 19.09.2025, 13:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
KNM 2025: Porozumienie Sektorowe - przełom w sektorze infrastruktury ładowania
Branża infrastruktury ładowania (PSNM), operatorzy systemu dystrybucyjnego (PTPiREE) oraz eksperci Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pracują nad Porozumieniem Sektorowym, adresującym niektóre z największych wyzwań związanych z procedurami przyłączeniowymi stacji ładowania do sieci elektroenergetycznej. Dokument powstaje pod nadzorem Urzędu Regulacji Energetyki (URE). Ogłoszenie i uroczyste podpisanie Porozumienia odbędzie się już 24 września podczas KNM 2025!- 19.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ