Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy ocenili w badaniu zrealizowanym na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przez firmę Maison&Partners, że miniony rok upłynął im w przeważającej mierze w pesymistycznym nastroju. Najczęściej wymienianymi emocjami były: niepewność (43 proc.), obawa o przyszłość (38 proc.) i stres (34 proc.). Radość była dziewiątym wskazaniem (11 proc.), spokój był równie popularny co znudzenie (po 9 proc.), a pozytywnych zaskoczeń doświadczyło tylko 6 proc. ankietowanych.
W minionym roku nie było lekko ani dla naszej psychiki, ani dla naszych portfeli - wskazała PAP ekspertka Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor Halina Kochalska. "Badanie pokazuje, że najgorzej poszło z podatnością na stres wiążący się z pandemią. Tu oceniających się pozytywnie jest 47 proc. a negatywnie – 17 proc. Podobnie sytuacja wygląda z umiejętnością radzenia sobie z finansami w chwili, gdy pojawiły się trudności" - dodała.
44 proc. mówi, że poradziło sobie z finansami, a 14 proc. - że nie. W co czwartym domu, w którym trzeba było stawić czoła stresowi i problemom finansowym mimo starań się nie udało. "Dobrym zabezpieczeniem na czarną godzinę są oszczędności. Poduszka finansowa zapewni spokojniejszy sen i mniej stresu. Najlepiej mieć odłożone pieniądze na 3-6 miesięcy" - ocenia Kochalska. Dodaje, że optymalną drogą dojścia do celu jest odkładanie co miesiąc 10 proc. wpływów. "Eksperci radzą, by odwrócić kolejność i zaczynać od oszczędzania, a następnie przechodzić do niezbędnych wydatków i dopiero jeśli wystarczy, fundować sobie przyjemności" – mówi. (PAP)
maja/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.01.2021, 11:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Analytic Partners Shapes Marketing Mix Modeling (MMM) for 25 years and Innovates with Commercial Analytics
- 30.04.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Andersen Consulting Expands Capabilities in Brazil
- 30.04.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes PKP S.A.: bez taniej energii kolej nie jest w stanie konkurować z innymi środkami transportu PAP
„Trzydzieści lat temu ludzie jeździli koleją, bo musieli - dziś jeżdżą, bo chcą. Żeby kolej była środkiem transportu pierwszego wyboru, musi zwiększyć swoją dostępność, atrakcyjność” - podkreślił Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A, podczas konferencji „Konkurencyjność transportu kolejowego - wyzwanie i konieczność”, która odbyła się 28 kwietnia 2025 r. we Wrocławiu, w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.- 30.04.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ