Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Music Masterclass to formuła stypendialna skierowana do wyrazistych, utalentowanych osobistości ze świata muzyki, które chcą się rozwijać i szlifować swoją karierę pod okiem najlepszych. To doskonała okazja dla młodych, tworzących autorską muzykę artystów, którzy już wiele potrafią, ale wciąż napotykają na bariery dotarcia do szerszej publiczności czy stabilnej pozycji artystycznej. W ramach programu wyłonionych zostanie pięciu stypendystów, którzy otrzymają kompleksowe wsparcie merytoryczne i mentorskie. Do udziału może zgłosić się każdy pełnoletni twórca lub zespół, który nie ma na swoim koncie kontraktu bądź współpracy z profesjonalną wytwórnią muzyczną. Music Masterclass opiera swój koncept na czerpaniu wiedzy oraz inspiracji z relacji „Mistrz i Podopieczny”, a na każdego ze stypendystów czekają spotkania z siedmioma autorytetami. Role te zgodzili się objąć: Hania Rani - pianistka, wokalistka i kompozytorka, Natalia Przybysz – wokalistka i autorka tekstów, Adam Sztaba - kompozytor, dyrygent, producent muzyczny i aranżer, Marek Napiórkowski - gitarzysta i kompozytor jazzowy, Piotr Metz – jedna z najbardziej znanych postaci polskiego dziennikarstwa muzycznego, Kuba Badach – wokalista, muzyk, kompozytor i aranżer, a także Andrzej Smolik - multiinstrumentalista, kompozytor i producent muzyczny. Projekt promują filmy autorstwa reżysera i scenarzysty Andrzeja Saramonowicza, w których doświadczeni artyści dzielą się swoim spojrzeniem na sztukę i muzykę.
„Music Masterclass to kompendium wiedzy merytorycznej, praktycznej oraz artystycznej, które pozwoli naszym stypendystom na świadome podejmowanie kolejnych kroków w kreowaniu kariery muzycznej. Aby osiągnąć sukces, niezbędna jest jednak ich determinacja. My dajemy najlepszy model wędki i uczymy technik jej zarzucania, od nich samych zależeć będzie, czy i jak ją wykorzystają. Do współpracy zaprosiliśmy mistrzów o imponującym dorobku artystycznym i bogatym doświadczeniu. Każdy z nich ma świadomość trudności funkcjonowania świata artystycznego i chętnie podzieli się z młodszymi artystami cennymi wskazówkami. Konfrontacja zdolnych, kreatywnych muzyków, stojących dopiero przed wrotami do kariery z osobami funkcjonującymi w branży od lat, będzie dla stypendystów niewątpliwie ogromną okazją do zweryfikowania ich drogi artystycznej i zderzenia świata marzeń z realną ścieżką, którą konsekwentnie chcą podążać” – mówi Patrycja Słomczyńska, członek zarządu Fundacji Fabryki Norblina i pomysłodawczyni programu.
Zgłoszenia do Music Masterclass przyjmowane są przez stronę internetową musicmasterclass.pl do 21.02.2021 włącznie. Następnie jury programu na przełomie lutego i marca br. wyłoni pięciu stypendystów, którzy najpierw wezmą udział w cyklu spotkań tematycznych dotyczących m.in.: prawa, psychologii, wizerunku, promocji, produkcji, tworzenia tekstów czy organizacji działań, z którymi młodzi artyści mierzą się, wchodząc na rynek muzyczny. Dzięki temu poznają, jak funkcjonuje ta branża w Polsce – począwszy od kontaktów z mediami, przez kreację własnego wizerunku, a skończywszy na prawnych aspektach obejmujących np. współpracę z profesjonalną wytwórnią muzyczną czy managerami. Zgłębią także tajniki produkcji nagrań w studio oraz będą mieli okazję współpracować z doświadczonymi aranżerami i producentami. Tak przygotowani, w kwietniu spotkają się na indywidualnych warsztatach ze wszystkimi mistrzami.
Music Masterclass ma na celu wprowadzić na rynek muzyczny indywidualnie i wszechstronnie przygotowanych stypendystów z profesjonalnym wsparciem. Dlatego też w trakcie trwania programu wyłonieni młodzi artyści pracować będą nad własnymi utworami, które najpierw skonsultują z mistrzami, a następnie nagrają i wyprodukują je z pomocą doświadczonych producentów w profesjonalnym studio. Odpowiednio przygotowane i wydane single, za pośrednictwem partnera programu – dystrybutora Independent Digital, już wczesnym latem pojawią się m.in. na platformie muzyczno-rozrywkowej – TIDAL. W ramach współpracy z Fundacją Fabryki Norblina stypendyści staną się także – na wzór wielu instytucji kultury – rezydentami Fabryki Norblina. W ramach tej roli będą mogli prezentować swoją muzykę szerszej publiczności w ramach wydarzeń artystycznych w przestrzeni kompleksu. To szczególne miejsce na mapie stolicy – dawny, pofabryczny teren w samym sercu warszawskiej Woli, rewitalizowany obecnie przez Grupę Capital Park, który już w drugiej połowie tego roku stanie się miejscem spotkań, w którym praca, rozrywka i sztuka będą funkcjonować na wspólnej przestrzeni, tworząc unikalną hybrydę o miastotwórczym charakterze.
Pomysłodawcą i fundatorem programu Music Masterclass jest Fundacja Fabryki Norblina, a współorganizatorem The Art Makers – firma prowadząca działalność w zakresie promocji kultury i płynących z niej wartości. Pomysłodawcą realizowanych działań programowych z ramienia współorganizatora jest Remigiusz Kasztelnik - doświadczony realizator dźwięku oraz producent renomowanych wydarzeń artystycznych. Patronami medialnymi wydarzenia są: Vogue Polska, Wyborcza.pl, Radio Nowy Świat, Onet.pl, CGM.pl oraz JazzSoul.pl. Partnerami programu są także serwis streamingowy TIDAL, dystrybutor treści cyfrowych Independent Digital oraz kancelaria prawna Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy.
Więcej informacji o programie na stronie: www.fundacjafabrykinorblina.pl
Link do filmu promocyjnego Music Masterclass w reż. A. Saramonowicza: https://www.youtube.com/watch?v=zG-iziiUgpM&feature=youtu.be
O Fundacji Fabryki Norblina
Fundacja Fabryki Norblina postawiła sobie za cel kontynuację filantropijnej i kulturalnej spuścizny rodziny Norblinów i Wernerów. Misją fundacji jest uświadamianie roli sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w naszym codziennym życiu. Fundacja wspiera młodych, zdolnych artystów, którzy już w drugiej połowie 2021 roku będą mogli zaprezentować swoją działalność artystyczną w zabytkowych, zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki. Dzięki kulturalnej scenie Fabryki Norblina młodzi artyści otrzymają stałe miejsce do eksplorowania swojego talentu i kreowania sztuki.
Równocześnie pragniemy zadbać, by najwybitniejsi polscy artyści, stanowiący dla społeczeństwa niezaprzeczalny autorytet intelektualny i merytoryczny, posiadali wyraźny wpływ na edukację oraz kształtowanie kolejnego pokolenia światłych, opiniotwórczych i inteligentnych osobowości areny artystycznej.
Poza organizacją programów stypendialnych, inicjatyw artystycznych, koncertów, spektakli czy festiwali, niezwykle istotnym elementem działania Fundacji Fabryki Norblina jest relacja Mistrz - Podopieczny. Nasza inicjatywa wyraża się w niezwykle ważnej roli, jaką pełni w kulturze autorytet, gdzie Mistrz, rozumiany jako wybitny i opiniotwórczy przedstawiciel polskiej sceny artystycznej otacza opieką wybranego przez siebie młodego twórcę i wspiera go merytorycznie w rozwoju oraz kreowaniu indywidualnego wyrazu artystycznego. Dlatego hasłem przewodnim fundacji jest Eviva l'arte! – Niech żyje sztuka!
KONTAKT:
Lidia Piekarska-Juszczyk
e-mail: l.piekarska@bepr.pl
tel. +48 691 381 238
Źródło informacji: Fundacja Fabryki Norblina
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.01.2021, 08:30 |
Źródło informacji | Fundacja Fabryki Norblina |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.