Pobierz materiał i Publikuj za darmo
SEUL, Korea Południowa--(BUSINESS WIRE) -- W dniu dzisiejszym, serwis Spotify (NYSE: SPOT) uruchamia swoją usługę w Korei Południowej, umożliwiając koreańskim słuchaczom dostęp do ponad 60 milionów utworów i przeszło 4 miliardów playlist z całego świata. Jako najpopularniejszy na świecie serwis umożliwiający streaming muzyki, Spotify wyróżnia się wyjątkowo przejrzystym interfejsem, innowacyjną technologią, możliwością codziennego odkrywania nowej muzyki i algorytmicznymi rekomendacjami dostosowanymi do gustów muzycznych każdego słuchacza. Dzięki temu, zasięg Spotify zwiększył się do 93 rynków.
Korea Południowa, będąca szóstym co do wielkości rynkiem muzycznym na świecie*, jest kolejnym przełomowym krokiem na drodze globalnej ekspansji Spotify. Jest to nie tylko jeden z najbardziej zaawansowanych cyfrowo rynków na świecie, ale również powszechnie uznawane epicentrum kultury i muzyki, między innymi dzięki międzynarodowemu fenomenowi K-Popu. Od momentu, gdy Spotify zaprezentowało swoją pierwszą K-Popową listę odtwarzania w 2014 roku, udział słuchaczy tego gatunku na platformie wzrósł o ponad 2000%. Wprowadzając tę usługę, Spotify ma nadzieję przyspieszyć rozwój całego ekosystemu streamingu muzyki w Korei, z korzyścią dla samych twórców, ale też wytwórni, dystrybutorów i fanów.
„Pragniemy być zawsze tam, gdzie są zarówno słuchacze, jak i artyści, i Korea jest niezwykle bogata w obie te sfery” - powiedział Alex Norström, dyrektor ds. biznesu freemium w Spotify. „To wejście na rynek stanowi dla nas ogromną szansę, aby nie tylko kontynuować misję udostępniania nowych i wysokiej jakości treści większej liczbie odbiorców, ale także wspomóc lokalnych koreańskich artystów w dotarciu do 320 milionów słuchaczy Spotify na całym świecie. Spodziewamy się stworzyć więcej możliwości dla koreańskich artystów reprezentujących różne gatunki, aby mogli zostać odkryci przez słuchaczy na całym świecie.”
Spotify w niepowtarzalny sposób dopasowuje ofertę muzyczną dla każdego rynku. W ramach dzisiejszej premiery, firma wprowadza szereg nowych playlist stworzonych wyłącznie dla Korei Południowej. Listy te obejmują najnowsze utwory muzyczne przygotowane przez specjalistów od muzyki koreańskiej z różnych, najbardziej popularnych gatunków. Obejmują one:
- Najlepsze playlisty: Korean Music Hot Now, FRESH! New Music Korea, Hot Hits Korea, Korean Music Rising, Today's Drama OST Hot Now, K-Pop Daebak i wiele więcej.
- Playlisty według gatunków: TrenChill K-R&B, TrenChill K-Hip Hop, K-HIP-HOP +82, K-Are & Be, In The K-Indie, Korean City Pop, K-Rock Spirit, Folk & Acoustic Hot Now, Orchestra Korean Ballad i wiele więcej.
- Tematyczne playlisty: You Did Well, The End of the Day, So Cool Driving, Brain Rest 432Hz, Lullaby zZZ, Transcendental Game Play, Running K-Pop, GAYO Instrumentals, Spring Music, Into the Rain, Next Page of the Break-up, Kitchen Melodies i wiele więcej.
- Playlisty z udziałem gwiazd: This Is BTS, This Is BLACKPINK, This Is Stray Kids, This Is NCT, This Is TWICE, This is Taeyeon, This Is JAY Park, This Is CHUNG HA, This Is Loco i wiele więcej.
Nowe listy odtwarzania dołączą do grupy gatunkowej K-Pop, która obejmuje szeroki zakres muzyki koreańskiej, w tym K-pop, Hip Hop, Indie, OST, R&B i więcej, jak również „RADAR Korea”, która odkrywa najnowsze dokonania muzyczne K-muzyki i jest częścią światowego programu Spotify dla wschodzących artystów. Tego typu grupy funkcjonują w ponad 72 krajach, w tym w Rosji, Indiach, Brazylii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
W Korei, nowi słuchacze mają możliwość bezpłatnego wypróbowania Spotify Premium przez 7 dni na telefonie komórkowym bez użycia informacji o karcie kredytowej oraz przez 3 miesiące bezpłatnie, jednak już z użyciem informacji o karcie kredytowej, jeśli dokonają subskrypcji przed końcem czerwca 2021 roku. Słuchacze mogą korzystać z serwisu Spotify za pośrednictwem wielu urządzeń i aplikacji, takich jak Instagram, Facebook, Samsung mobile i TV, LG TV, Microsoft Xbox, Bose i wiele innych.
Aplikacja Spotify jest dostępna do pobrania zarówno dla planów Premium Individual, jak i Duo. Chcąc korzystać z muzyki zgodnie ze swoimi upodobaniami, należy pobrać aplikację Spotify ze sklepu z aplikacjami na Androida lub iOS, albo ze strony www.spotify.com/kr-ko/.
Więcej zdjęć znajduje się tutaj.
* Według IFPI (https://www.ifpi.org/wp-content/uploads/2020/07/Global_Music_Report-the_Industry_in_2019-en.pdf)
Kilka zdań o Spotify Technology S.A.
Już w 2008 roku Spotify zmieniło na zawsze sposób słuchania muzyki. Celem firmy jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności, umożliwiając milionom twórców życie z ich sztuki, natomiast miliardom fanów - czerpanie radości i inspiracji od tych twórców.
Aktualnie, dzięki ponad 60 milionom utworów i ponad 4 miliardom list odtwarzania, jest to najpopularniejsza na świecie usługa subskrypcji strumieniowej muzyki, skupiająca ponad 320 milionów słuchaczy na 93 rynkach.
Do ujawniania istotnych informacji o spółce wykorzystywane są strony internetowe Investors i For the Record, a także inne media społecznościowe wskazane w zakładce „Zasoby - Media społecznościowe” na stronie dla inwestorów. Więcej informacji, zdjęć lub kontakt z zespołem prasowym można uzyskać na stronie https://newsroom.spotify.com/.
Wersja źródłowa na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210201005846/en/
Źródło: Spotify Technology S.A.
KONTAKT:
Dla prasy
Eileen Moore
US - Spotify:
e-mail: press@spotify.com
Korea - Spotify:
e-mail: koreapress@spotify.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.02.2021, 13:53 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |