Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MRPIT: pomoc dla przedsiębiorców z kolejnych 9 branż (komunikat)

02.02.2021, 15:50aktualizacja: 02.02.2021, 15:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Rozwoju Pracy i Technologii informuje:

Rada Ministrów przyjęła uchwałę rozszerzającą pomoc z Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikro, małych i średnich firm o kolejne dziewięć kodów PKD, m.in. z branży edukacyjnej, handlowej i rozrywkowej. Decyzja w tej sprawie została podjęta na wniosek Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.

- Dzisiejsza decyzja Rady Ministrów to dowód na to, że dotrzymujemy składnych obietnic. Zwiększając liczbę firm z kodów PKD, które zostaną objęte wsparciem z Tarczy Finansowej PFR 2.0, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom polskich przedsiębiorców w tym jakże trudnym dla całej polskiej gospodarki czasie. Zależy nam jednak przede wszystkim na tym, aby pomoc dotarła do możliwie największej grupy przedsiębiorstw i ich pracowników - powiedział wicepremier i minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin.

Dzięki inicjatywie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, szacowane w sumie na ok. 38 mld zł wsparcie z Tarczy Finansowej PFR 2.0 trafi do przedsiębiorców z kolejnych 9 branż. To oznacza, że docelowo może skorzystać z niego ponad 300 tys. podmiotów gospodarczych objętych 54 kodami PKD.

Rozwiązania zawarte w Tarczy Finansowej PFR 2.0 mają zapobiec znacznemu spadkowi przychodów i utracie płynności finansowej przedsiębiorstw, a w konsekwencji ochronić wiele miejsc pracy i zapobiec bankructwom tych, które zostały najbardziej dotknięte negatywnymi skutkami pandemii COVID-19.

Wsparcie dla nowo dodanych branż

Pomoc rządu zostanie skierowana do przedsiębiorców prowadzących:

- sprzedaż hurtową odzieży i obuwia;

- działalność klubów sportowych;

- naukę języków obcych;

- sprzedaż detaliczną obuwia i wyrobów skórzanych prowadzoną w wyspecjalizowanych sklepach;

- pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich.

- produkcję filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych

- postprodukcję związaną z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi;

- dystrybucję filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych;

- nagrania dźwiękowe i muzyczne.

Wsparcie dla nowo dodanych branż wyniesie 750 mln zł. Szacujemy, że z tej formy dofinansowania będzie mogło skorzystać kolejne 5 tys. przedsiębiorstw z dzisiaj dodanych kodów PKD.

Tarcza Finansowa PFR 2.0

Na program składają się dwa działania:

- Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikrofirm o wartości 6,5 mld zł;

- Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm o wartości 6,5 mld zł.

Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o wsparcie do 28 lutego 2021 r.

Wybrane warunki udzielenia subwencji:

- prowadzenie działalności w ramach co najmniej jednego określonego w programie kodu PKD;

- zatrudnianie co najmniej jednego pracownika na dzień 31 grudnia 2019 r. lub 31 lipca 2020 r.;

- zanotowanie określonego spadku obrotów oraz dodatkowe warunki formalne.

Warunki umorzenia 100 proc. subwencji:

- kontynuacja prowadzenia działalności gospodarczej;

- utrzymanie średniego zatrudnienia (mikroprzedsiębiorstwa) lub rozliczenie nadwyżki udzielonej subwencji (MŚP);

- weryfikacja ex post prognozy straty oraz wysokości obrotów gospodarczych za okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. (MŚP).

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mick/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.02.2021, 15:50
Źródło informacji MRPiT
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ