Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Urząd zwraca uwagę, że z okazji Walentynek wiele sklepów kusi specjalnymi promocjami, przestrzegając jednocześnie, że podobnie jak w czasie przedświątecznej gorączki klienci powinni wykazać się ostrożnością.
Wiadomość o promocji może zawierać link do sklepu oszustów, wyglądającego praktycznie tak samo jak oryginał. "Podczas robienia zakupów radzimy korzystać z usług firm o dobrej reputacji, które korzystają z zabezpieczonych połączeń sieciowych (koło adresu strony powinna znajdować się kłódka). Płatności najlepiej zlecać dobrze znanemu operatorowi, czytać regulaminy (w których znajdziemy zasady zwrotu, reklamacji i informacje na temat naszych praw), a także zwrócić uwagę na dane kontaktowe przedsiębiorcy (jeśli jest to sklep spoza UE dochodzenie naszych praw będzie trudniejsze)" - wskazuje Urząd.
Według Urzędu typowe zagrożenia w tym okresie to - np. fale zaproszeń na portale randkowe, które nierzadko po kliknięciu w nieznany link wyłudzają dane osobowe i dostępowe do konta (tzw. phishing).
Kolejnym popularnym lutowym oszustwem jest oferowanie produktów podrobionych – zegarków, perfum czy biżuterii łudząco przypominających jakąś drogą markę, ale w rażąco niskiej cenie.
Najczęściej zgłaszane nieuczciwe tricki sprzedawców to np. stwarzanie pozoru, że promocja jest atrakcyjna poprzez podnoszenie cen kilka dni wcześniej, by następnie je obniżyć.
Inna, to promocyjne „przynęty” – czyli zachęcanie rzekomo wysoką obniżką do zakupu różnych artykułów, podczas gdy w rzeczywistości promocja dotyczy jedynie wybranych produktów. (PAP)
mww/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 13.02.2021, 08:47 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ