Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Urząd zwraca uwagę, że z okazji Walentynek wiele sklepów kusi specjalnymi promocjami, przestrzegając jednocześnie, że podobnie jak w czasie przedświątecznej gorączki klienci powinni wykazać się ostrożnością.
Wiadomość o promocji może zawierać link do sklepu oszustów, wyglądającego praktycznie tak samo jak oryginał. "Podczas robienia zakupów radzimy korzystać z usług firm o dobrej reputacji, które korzystają z zabezpieczonych połączeń sieciowych (koło adresu strony powinna znajdować się kłódka). Płatności najlepiej zlecać dobrze znanemu operatorowi, czytać regulaminy (w których znajdziemy zasady zwrotu, reklamacji i informacje na temat naszych praw), a także zwrócić uwagę na dane kontaktowe przedsiębiorcy (jeśli jest to sklep spoza UE dochodzenie naszych praw będzie trudniejsze)" - wskazuje Urząd.
Według Urzędu typowe zagrożenia w tym okresie to - np. fale zaproszeń na portale randkowe, które nierzadko po kliknięciu w nieznany link wyłudzają dane osobowe i dostępowe do konta (tzw. phishing).
Kolejnym popularnym lutowym oszustwem jest oferowanie produktów podrobionych – zegarków, perfum czy biżuterii łudząco przypominających jakąś drogą markę, ale w rażąco niskiej cenie.
Najczęściej zgłaszane nieuczciwe tricki sprzedawców to np. stwarzanie pozoru, że promocja jest atrakcyjna poprzez podnoszenie cen kilka dni wcześniej, by następnie je obniżyć.
Inna, to promocyjne „przynęty” – czyli zachęcanie rzekomo wysoką obniżką do zakupu różnych artykułów, podczas gdy w rzeczywistości promocja dotyczy jedynie wybranych produktów. (PAP)
mww/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.02.2021, 08:47 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PLL LOT rozszerzają swoją obecność na lotniskach regionalnych, łącząc Kraków z Paryżem-Orly
• Polskie Linie Lotnicze LOT połączą bezpośrednimi rejsami Kraków i Paryż-Orly (ORY).
• Inauguracyjny rejs został zaplanowany na 31 marca 2025 roku.
• Połączenie z Kraków Airport będzie realizowane każdego dnia tygodnia, przez cały rok.
• Otwarcie nowej trasy jest potwierdzeniem planów narodowego przewoźnika na rozwój siatki połączeń również na lotniskach regionalnych.- 21.01.2025, 16:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Rok 2024 był pomyślny dla międzynarodowej działalności Yutong Bus, przynosząc dalszy rozwój innowacji
Firma odnotowała przełom, a całkowita roczna wielkość sprzedaży osiągnęła 46 918 sztuk, co oznacza wzrost o 28,48% rok do roku.- 21.01.2025, 12:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Razem dla życia - Unum i Karol Bączkowski łączą siły
Unum ogłasza współpracę z Karolem Bączkowskim, doświadczonym ratownikiem medycznym. W ramach partnerstwa firma przeszkoli swoich pracowników i agentów z kwalifikowanej pierwszej pomocy. Spółka została partnerem wydania „Książki o pierwszej pomocy napisanej przez życie” autorstwa Karola Bączkowskiego.- 21.01.2025, 11:56
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Unum Życie TUiR S.A.