Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Właściciele obiektów noclegowych po raz pierwszy od wielu tygodni mają powody do zadowolenia. W pierwszym możliwym terminie po odmrożeniu turystyki, Polacy masowo wyruszyli na weekendowe wyjazdy. Jak wynika z danych Noclegi.pl większość górskich obiektów miało w Walentynki pełne dopuszczalne obłożenie.
„Weekend był rekordowy, bo zarezerwowano aż o 48% więcej noclegów niż w tym samym okresie 2020 roku, jeszcze przed wybuchem pandemii. Ponadto rezerwacje przedłużane są na cały tydzień – mówi Natalia Jaworska, ekspert Noclegi.pl. – To oczywiście nie wystarczy, żeby odrobić straty, ale skala zainteresowania wyjazdami pozwala nieco poprawić nastroje w branży i z większym optymizmem patrzeć na nadchodzący sezon, o ile nie przyjdą kolejne obostrzenia” – dodaje.
Najwięcej osób wybrało się w góry i tam odnotowano największe wzrosty względem ubiegłego roku. Wisła przyjęła na Walentynki o 89% więcej turystów niż w 2020 roku, Krynica-Zdrój – 80%, a Karpacz 47%. Wraz z uruchomieniem stoków narciarskich, wzrosła popularność Murzasichle.
„Miejscowość ta znalazła się w gronie pięciu najchętniej wybieranych w naszym portalu, pomimo tego, że właśnie tam zanotowaliśmy najwyższą średnią cenę za nocleg, aż 110 złotych za osobę. Wzrosło także zainteresowanie Krynicą-Zdrój, gdzie w porównaniu z 2020 rokiem podniesiono ceny z 46 złotych do 88 złotych” – wylicza ekspert Noclegi.pl.
Najwyraźniej wykorzystując zainteresowanie, właściciele obiektów hotelowych postanowili podreperować nadszarpnięte budżety. Średnia cena za walentynkowy wyjazd była wyższa o 20% w porównaniu z 2020 rokiem.
Co ciekawe, w tym roku większym zainteresowaniem cieszyły się wyjazdy nad morze. Na liście najczęściej wybieranych miejscowości pojawiły się Gdańsk (średnio 94 złotych za osobę za noc) i Kołobrzeg (85 złotych).
Wszystko wskazuje również na to, że zamiast romantycznego wypadu we dwoje Polacy wybrali rodzinny wyjazd z dziećmi. W lutym, w porównaniu do ostatniego tygodnia stycznia w platformie zarezerwowano o 80% więcej wyjazdów z wykorzystaniem bonu turystycznego.
„Wpływ miały na to zapewne akcje promujące wykorzystanie bonu. W naszym portalu mamy ponad 2200 obiektów, które akceptują płatność bonem turystycznym online, zachęcając do skorzystania z niego rabatami” – tłumaczy Natalia Jaworska i dodaje, że wzrost zainteresowania bonem widać w rezerwacjach na kolejne weekendy, majówkę i wakacje. Ich liczba rośnie każdego dnia. W lutym 2021 w portalu zarezerwowano na różne terminy o 150% więcej noclegów niż w tym samym okresie 2020 roku, a więc jeszcze przed pandemią.
KONTAKT:
Natalia Jaworska
Noclegi.pl
tel. 574 94 99 80
Źródło informacji: Noclegi.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2021, 08:42 |
Źródło informacji | Noclegi.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ