Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Piotr Bujak](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2021-02/38494766_38494702.jpg?itok=LhHLwcDU)
"Polska 4. największym dostawcą towarów do Niemiec. Krajowi eksporterzy wykorzystali pandemię do zwiększenia udziałów na niemieckim rynku. Francja, Holandia i Belgia straciły na znaczeniu w niemieckim imporcie" - napisał we wtorkowym wpisie na Twitterze Bujak.
Ekonomista odniósł się w ten sposób do danych PKO Research, z których wynika, że Polska "pnie się w hierarchii najważniejszych dostawców towarów do Niemiec".
"W 2020 nasi eksporterzy wyprzedzili Francję i zostali 4. głównym dostawcą towarów do Niemiec, odpowiadając za 5,7 proc. niemieckiego importu" - wskazano. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ mk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.02.2021, 14:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom