Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Chcemy postawić na rynki wznoszące - rynek paczkowy, rynek e-commerce, chcemy rozbudowywać wygodną sieć umożliwiającą odbiór przesyłek i paczek w punktach" - zapowiedział Zdzikot.
Jego zdaniem Poczta Polska ma obecnie najbardziej rozbudowaną sieć 13,4 tys. punktów odbioru w kraju. "Współpracujemy z Żabką i Orlenem, chcemy w perspektywie rozwinąć do 20 tys. punktów i zawarliśmy w tym kierunku konkretne umowy" - poinformował prezes Poczty Polskiej.
Zdaniem Zdzikota Poczta Polska do tej pory była rozwijana "właściwie tylko w perspektywie rynku listowego". Obecnie spółka wymaga inwestycji w logistykę, "wydamy dosyć duże kwoty, chcemy mocno postawić na cyfryzację" - powiedział.
Uczestniczący w konferencji podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka ocenił, że rozwój rynku e-commerce w Polsce oraz rozwój cyfryzacji usług pocztowych przyspieszyły w 2020 r. w wyniku pandemii koronawirusa.
"Wraz z cyfryzacją rośnie rynek e-commerce, który wprost jest związany z rynkiem KEP (Kurier, Paczka, Ekspres - PAP) wartym 7 mld zł. Poczta Polska musi znaleźć odpowiedź, jak sobie poradzić na tym rynku. Ma wszelkie instrumenty, żeby być na nim liderem" - ocenił Andrzej Śliwka.
Jego zdaniem Poczta Polska w ciągu swojej 463-letniej historii miała "w DNA dostosowywanie się do zmian". Jak podkreślił, najlepiej pokazała to pandemia.
Poczta Polska to największy operator na rodzimym rynku, zatrudniający ponad 80 tys. pracowników. Jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)
mfr/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2021, 15:31 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT