Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Chcemy postawić na rynki wznoszące - rynek paczkowy, rynek e-commerce, chcemy rozbudowywać wygodną sieć umożliwiającą odbiór przesyłek i paczek w punktach" - zapowiedział Zdzikot.
Jego zdaniem Poczta Polska ma obecnie najbardziej rozbudowaną sieć 13,4 tys. punktów odbioru w kraju. "Współpracujemy z Żabką i Orlenem, chcemy w perspektywie rozwinąć do 20 tys. punktów i zawarliśmy w tym kierunku konkretne umowy" - poinformował prezes Poczty Polskiej.
Zdaniem Zdzikota Poczta Polska do tej pory była rozwijana "właściwie tylko w perspektywie rynku listowego". Obecnie spółka wymaga inwestycji w logistykę, "wydamy dosyć duże kwoty, chcemy mocno postawić na cyfryzację" - powiedział.
Uczestniczący w konferencji podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka ocenił, że rozwój rynku e-commerce w Polsce oraz rozwój cyfryzacji usług pocztowych przyspieszyły w 2020 r. w wyniku pandemii koronawirusa.
"Wraz z cyfryzacją rośnie rynek e-commerce, który wprost jest związany z rynkiem KEP (Kurier, Paczka, Ekspres - PAP) wartym 7 mld zł. Poczta Polska musi znaleźć odpowiedź, jak sobie poradzić na tym rynku. Ma wszelkie instrumenty, żeby być na nim liderem" - ocenił Andrzej Śliwka.
Jego zdaniem Poczta Polska w ciągu swojej 463-letniej historii miała "w DNA dostosowywanie się do zmian". Jak podkreślił, najlepiej pokazała to pandemia.
Poczta Polska to największy operator na rodzimym rynku, zatrudniający ponad 80 tys. pracowników. Jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)
mfr/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2021, 15:31 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense prezentuje nowy telewizor ULED MiniLED serii U8, który sprawia, że możemy poczuć się jak w kinie
- 23.04.2025, 08:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Security Operations Center, czyli jak zadbać o ochronę firmy przed cyberzagrożeniami
Aż 83 proc. przedsiębiorstw odnotowało minimum jeden incydent związany z zagrożeniem bezpieczeństwa danych w sieci w 2024 roku - podaje VIII edycja badania „Barometr Cyberbezpieczeństwa” KPMG. Respondenci mieli do czynienia najczęściej z wyciekiem danych wskutek złośliwego oprogramowania. Niestety, firmom trudno zrekrutować i utrzymać wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Rozwiązaniem mogą być subskrypcyjne usługi bezpieczeństwa, np. SOC (Security Operations Center). Dlaczego warto w nie zainwestować?- 22.04.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Orange
-
Image
VELUX na szczycie TOGETAIR: aż 70 proc. budynków w Polsce wciąż jest nieefektywna energetycznie PAP
Aleksandra Stępniak, public affairs manager w VELUX Polska, podzieliła się z gośćmi 6. edycji szczytu klimatycznego TOGETAIR w Warszawie niepokojącymi danymi: tak zwany „syndrom chorych budynków” dotyka co czwartego Polaka, a 70 proc. naszych budynków wciąż jest nieefektywna energetycznie. Oznacza to, że pracujący bądź mieszkający w nich ludzie są narażeni na nadmierny hałas, brak światła lub inne czynniki, istotnie wpływające na ich zdrowie oraz jakość życia.- 22.04.2025, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MeediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ