Newsletter

Zdrowie i styl życia

Enea sponsoruje polski tenis stołowy i reprezentację olimpijską

26.02.2021, 08:08aktualizacja: 26.02.2021, 09:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - kadr z filmu
PAP MediaRoom - kadr z filmu
Koncern energetyczny Enea wybrał na swoją ambasadorkę utytułowaną zawodniczkę Natalię Partykę i został sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Firma ogłosiła także, że jest sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej.

Wybór dziedziny sportu nie był przypadkowy. Enea od kilku lat jest związana umową sponsorską z klubem KTS Enea Siarkopol Tarnobrzeg, który już po raz 29. zdobył tytuł mistrza Polski w tenisie stołowym. „Naturalne więc było dla nas nawiązanie współpracy z drużyną olimpijską polskiego tenisa stołowego. A konsekwencją tego - zwrócenie się z prośbą do pani Natalii Partyki o to, żeby została ambasadorką marki Enea” - mówi Paweł Szczeszek, prezes Enei.

Partyka to czterokrotna mistrzyni paraolimpijska i wielokrotna medalistka mistrzostw Europy w tenisie stołowym, zarówno w grze pojedynczej, jak i drużynowo. Występuje w zawodach osób niepełnoprawnych (urodziła się bez prawego przedramienia), jak i pełnosprawnych, za każdym razem odnosząc sukcesy.  

„Pani Natalia Partyka jest dla nas kimś bardzo ważnym, bo utożsamiamy się z tym, co ją cechuje, czyli uporem w dążeniu do celu, łamaniem wszelkich barier. To coś, z czym i my w niełatwej branży energetycznej musimy sobie radzić. Widzimy duże podobieństwo” – dodaje prezes Szczeszek.

Zawodniczka liczy, że dzięki jej zaangażowaniu polski tenis stołowy dużo zyska, a współpraca przysłuży się wszystkim stronom. „Mam nadzieję, że dobrze wykorzystamy ten potencjał, który jest w sporcie i w biznesie, a jak połączymy te dwie siły powstanie dużo dobrych rzeczy – mówi Partyka. Według niej tenis stołowy - to najlepsza dyscyplina na świecie. - Jest bardzo szybki, nieprzewidywalny, dynamiczny. Ale i ogólnorozwojowy, chcąc dobrze grać musimy być przygotowani pod wieloma względami: szybkości, wytrzymałości, siły, zwrotności, refleksu” – zaznacza.

Jej zdaniem każdy z nas miał kiedyś styczność z tą dyscypliną. „W szkole, na wakacjach bardzo dużo ludzi grało w tenisa stołowego, więc co nieco na ten temat wiedzą. I każdy jest w stanie docenić jego piękno” – podkreśla Partyka.  

Tenis stołowy nadal cieszy się dużym zainteresowaniem Polaków. „Dzieci garną się do niego, bo nie jest bardzo kosztowny. To sport dla ludzi lubiących współzawodniczyć, ponieważ jest to sport indywidualny, który buduje silną osobowość. W porównaniu z innymi dyscyplinami nie powoduje wielu kontuzji”- mówi Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego.

Z roku na rok ilość licencji zawodniczych rośnie - cztery lata temu było ich niespełna 10 tys., a obecnie jest ich już prawie 13 tys. „Wprowadziliśmy narodowy program rozwoju tenisa stołowego, który buduje go od podstaw, czyli od szkolenia dzieci 5-6 letnich. Szkolimy też starsze grupy wiekowe oraz prowadzimy szkolenia trenerów. Dużo się zmienia, mam wrażenie, że na lepsze” – dodaje prezes Szumacher.  

Według niego korzyści z umowy sponsorskiej są wielowątkowe, bo od dawna za polskim tenisem stołowym nie stała tak silna marka, jak Enea.

Podobnie uważa Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego. „Współpraca z Eneą dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego jest niezwykle istotna. Cieszymy się, że możemy współpracować z partnerem o tak ogromnym prestiżu i znaczeniu. Jest to szansa przygotowania sportowców do udziału w najważniejszych imprezach sportowych, jakimi są igrzyska olimpijskie” – podkreśla prezes Kraśnicki.  

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 26.02.2021, 08:08
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ